Van oude mensen en dingen die voorbij gaan - Reisverslag uit Blue River, Canada van René Klasen - WaarBenJij.nu Van oude mensen en dingen die voorbij gaan - Reisverslag uit Blue River, Canada van René Klasen - WaarBenJij.nu

Van oude mensen en dingen die voorbij gaan

Blijf op de hoogte en volg René

19 Juli 2019 | Canada, Blue River

Wij gaan altijd op de bonnefooi kamperen. En nee, dat is geen kampeerterrein dat voorzien is van alle gemakken. Jenny en ik laten het allemaal maar een beetje gebeuren en we kijken dan wel hoe het loopt. Zo ook deze vakantie. Met onze vorige campervakanties in het achterhoofd, hebben we een voorlopige route uitgestippeld die ons voldoende ruimte zou bieden om onverwachte zaken het hoofd te bieden. Tegelijkertijd moet het ons langs de belangrijkste hoogtepunten brengen die we vooraf hebben bedacht.

Reserveren op campings daar deden we nooit aan, maar we hebben geleerd dat, als je het wel doet, het vooral handig kan zijn als je laat aankomt op je bestemming. En dus selecteren wij onze volgende campings één of twee dagen van tevoren en reserveren we telefonisch of via internet.

Een van onze hoogtepunten zou een bezoek aan Jasper national park moeten worden. Voldoende campings, dus dat zou moeten lukken. Andere Canadagangers hadden ons aangeraden om van te voren te reserveren, dus dat deden we dan ook. Althans dat wilden we doen, maar alles was al vol, geen kampeerplaats meer te vinden. Wij zouden op goed geluk een poging kunnen wagen, maar om honderden kilometers te rijden met het risico dat we nergens terecht zouden kunnen, leek ons geen fijn idee. En dus hebben we nu een dagplanning gemaakt die we kunnen bijstellen als dat nodig is.

Als er onder jullie zijn die overwegen om ooit een camperreis door Canada te gaan maken. Bereid het ruim van tevoren tot in detail voor en boek maanden van tevoren je campings in de nationale parken Jasper en Banff.

Bwaaaaaahhh, daar gaat het avontuur. Op de bonnefooi kamperen kan niet meer. Wij worden ouder en die dingen gaan voorbij. Maar toch, goed beschouwd is dit het avontuur, dat wij op plaatsen komen die we van tevoren niet hadden bedacht.

Welterusten en goedemorgen. Maak er vandaag een nog betere dag van dan gisteren.

• 21 Juli 2019 - 04:20

Petra Lans:

Tja we worden ouder en ja er veranderd veel maar dat je in Canada moet reserveren om plek te krijgen in Nationale parken nooit gedacht. Ja er zijn veel meer mensen die op pad gaan met camper! Dacht daar is altijd plek! Jammer dat ervoor jullie niet meer op de bonnefooi bij zit! Maar gelukkig komen jullie op mooie plekjes! Ook dit word een mooie bijzondere reis het loopt zoals het loopt. Op weg naar een nieuwe dag met nieuwe belevenissen! Ik zit er klaar voor en geniet mee!
    Knuffel en liefs Petra

• 21 Juli 2019 - 06:24

Paul Lans:

Grappig dat Canada inspeelt op het feit dat jij ouder wordt, een soort zelfbescherming om te zorgen dat je niet al te gekke dingen doet :-). Maar jammer is het wel, want juist het leuke van het reizen met de camper is de vrijheid om te gaan en te staan waar je wilt. Maar als je dan niet kunt staan waar je wilt ... Dat betekend de knop omzetten, gewoon maar gaan reserveren en genieten van dat wat je ziet en beleeft. Dus blijf genieten, en blijf goed om te heen kijken dan blijft er nog genoeg te genieten.

Groetjes,

Paulus