De dag achterstevoren - Reisverslag uit Kamloops, Canada van René Klasen - WaarBenJij.nu De dag achterstevoren - Reisverslag uit Kamloops, Canada van René Klasen - WaarBenJij.nu

De dag achterstevoren

Blijf op de hoogte en volg René

18 Juli 2019 | Canada, Kamloops

Weet je, als je op reis bent, dan ziet de wereld er heel anders uit. Na een paar dagen ontstressen vindt ik alles prima, want waarom zou je je druk maken als je alle tijd van de wereld hebt. Nou, ik maak me druk als de een of andere jotemetotem van een camping mijn al gereserveerde campingplaats weggeeft aan een ander, omdat ik even met sightseeing bezig ben en mijn camper toevallig mijn vervoermiddel is. Beetje boos worden is wel leuk als je dan een betere plaats en de helft van je geld terugkrijgt. Jenny heeft mijn boosheid wat moeten temperen, maar dan heb je ook wat.

Ik begin vandaag met het einde van mijn verhaal. Ook wel eens leuk voor een keer. 

De sightseeing vond plaats in het stadje Kamloops. Wereldberoemd in de regio vanwege het feit dat het er gewoon is. De plaatsen in Canada zijn dun gezaaid, dus als je dan een wat grotere stad tegenkomt, gaan de vlaggen in top, steken we vuurwerk af en geven we ‘s avonds een feestje. Voor de wijsneuzen onder ons, Kamloops komt van het Secwepemc-se woord Tk’emlúps en dat betekent “waar de rivieren elkaar ontmoeten”. Het is maar dat je het weet.

Ik realiseer me dat ik Kamloops nu tekort doe. Het is een alleraardigste stad met een prachtig park aan de rivier dat duidelijk Japanse invloeden in zich heeft. Heel Zen en sereen en dat komt vooral doordat het park prachtig onderhouden is. Echt een park waar je heerlijk mijmerend aan de rand van de rivier je gedachten de vrije loop kunt laten. 

En dan lopen we al mijmerend door het park als plots ons oog op een kleine plaquette valt die in een prachtig bloemenperk ligt. Als we ons oog willen oprapen, lezen we op de plaquette: little Keukenhof dedicated. Een ode aan Nederland in een stad waar niemand in Nederland ooit van gehoord heeft.

Verder teruggaan in de dag heeft geen zin, want dan moet ik jullie vervelen met een regenachtige rit tussen hoge bergen en een lucht die plotseling opklaart als we vanuit de bergen een glooiend heuvellandschap binnenrijden. De zon heeft het vandaag gewonnen.

Welterusten en goedemorgen maak er weer een fijne dag van.


  • 19 Juli 2019 - 03:52

    Paul Lans:

    Mooi sfeerbeeld waarmee je afsluit, als ik door m'n oogleden kijk, zie ik vanaf de virtuele bijrijderstoel de rit voorbij trekken. Fijn dat jullie lekker ontstressen en (nu) een mooie plek hebben, voor half geld (ons bent zuunig hé), maar wel jammer dat je er eerst boos voor moet worden. Ik zou zeggen blijf vooral ontstressen, zodat ook die laatste boosheid vertrokken is, en blijf vooral genieten.

    Groetjes,

    Paulus

  • 19 Juli 2019 - 10:58

    Petra Lans:

    Hahaha maak je wel eens wat mee. Genoeg !!
    Mooi verhaal blijf genieten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 03 April 2010
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 120871

Voorgaande reizen:

16 Juli 2019 - 08 Augustus 2019

Canada - 15 daagse rondreis vanuit Vancouver

20 Maart 2017 - 29 Maart 2017

USA - Epic bike experience with Jasper

22 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Zuid-Oost Amerika - 2015

31 Maart 2012 - 08 April 2012

Curacao 50 plus reis

23 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Weer samen op vakantie zonder kinderen

19 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Camperreis Verenigde Staten 2010

Landen bezocht: