200km rollercoaster en een energieopslurpende boom - Reisverslag uit Christina Lake, Canada van René Klasen - WaarBenJij.nu 200km rollercoaster en een energieopslurpende boom - Reisverslag uit Christina Lake, Canada van René Klasen - WaarBenJij.nu

200km rollercoaster en een energieopslurpende boom

Blijf op de hoogte en volg René

26 Juli 2019 | Canada, Christina Lake

Op en neer en heen en weer, even bijremmen, de cruise control op 90, de tow and haul stand activeren en weer deactiveren. Stoppen voor werken aan de weg en weer optrekken en zo herhaalt de serie handelingen zich 200 km lang.

Wij dachten dat we de bergen achter ons hadden gelaten, maar niets blijkt minder waar. Ze zijn wat lager geworden, maar we blijven op en neer gaan. Klimmen tot 1500 meter en dalen dan weer met grote snelheid om weer aan een nieuwe klim te beginnen. Totdat we bij Christina lake aankomen, onze overnachtingsplek voor vandaag.

De boeking verliep een beetje vreemd. Kon niet telefonisch, moest per email worden gedaan en werd nooit bevestigd. Eenmaal aangekomen blijkt er plaats genoeg te zijn. De eigenaresse legde uit dat ze voor deze manier van reserveren hadden gekozen omdat ze in het verleden te maken hebben gehad met telefonische oplichting; een geintje dat ze vele honderden dollars heeft gekost.

Maakt allemaal niet uit, wij kunnen vanavond slapen en dat is het belangrijkste.

Ook hier is het warm, zo’n 35 graden en dan is het prettig als je airconditioning aan boord hebt. Na een half uurtje blazen valt hij uit. Mijn eerste gedachte was: elektriciteitsprobleem in de camper; daar heb ik geen verstand van. Toen ik hulp ging inroepen bleek dat de hele regio zonder stroom zat, tot in de wijde omtrek. Kijk, dan komen de social media goed van pas. Daar las ik dat een omgevallen boom een elektriciteitsleiding had beschadigd. Het probleem was binnen twee uur verholpen en de airco kan weer aan. Heerlijk koel!

Welterusten en goedemorgen. Hou jullie hoofden koel.

• 28 Juli 2019 - 03:28

Paul Lans:

Gelukkig hier geen power doen. De airco maakt ook hier overuren, maar oh, wat us het lekker “thuiskomen zo. Hoe bevalt Canada, is het nog steeds eenzijdig?
    Groetjes uit ‘n warm Hawaii,
    Paulus

• 28 Juli 2019 - 09:17

Mark:

René en Jenny wat een mooie camper vakantie hebben jullie dit jaar.
    Jammer dat iedereen in deze periode daar wil zijn om de leuke plekjes te bekijken en dat het reserveren net even anders gaat dan in de USA.
    En dan is het goed dat jullie de tijd en route zelf in de hand hebben.
    De hitte hebben we hier afgelopen werk ook ervaren en daar moeten we gewoon mee dealen.
    Geniet van de route de mooie ervaringen en we willen graag de verhalen horen en bij behorende foto's zien.-

• 28 Juli 2019 - 14:44

Petra :

Wat een gave reis en zoveel te zien en mee te maken! En het gaat altijd net weer even anders, maar hoe leuk is dat om dan weer te merken dat alles weer goed komt! En wij een mooi verhaal kunnen lezen. Blijf genieten samen xxxx
    Liefs Petra