Over ijsbergen en het lago Maggiore - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van René Klasen - WaarBenJij.nu Over ijsbergen en het lago Maggiore - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van René Klasen - WaarBenJij.nu

Over ijsbergen en het lago Maggiore

Blijf op de hoogte en volg René

27 Juli 2019 | Canada, Osoyoos

Als ik langs een plek loop waar ze ijs verkopen, dan gebeurt er altijd iets met me. Dan is het net alsof ik door een magneet naar binnen word getrokken en dan kan ik geen weerstand bieden aan de verleiding om een ijsje te kopen. Dat is in Nederland zo en dus ook in Canada. Soms loopt mijn geweten naast me en die slaagt er af en toe in om als een soort antimagneet mijn weerstand weer te vergroten, soms trekt ze me ook gewoon mee aan mijn arm en zegt ze heel overtuigend NEE!.

Vandaag lukte haar dat niet, de verleiding was te groot en dat had alles te maken met de hoge temperatuur waar we mee te maken hadden; een ijsje zorgt dan voor verkoeling.

De ijssalon waar we naar binnen gingen had niets weg van een salon. Een houten toonbank, waarop een kassa stond, een ijsvitrine met 12 smaken ijs en een soort waterval die in de muur was gebouwd. Nu moet je weten dat er een verschil is tussen een bolletje ijs in Nederland en een scoop in Canada. De verhouding is ongeveer 3 staat tot 1. Heb ik ook proefondervindelijk, door schade en schande wijs geworden, moeten ondervinden; ik heb namelijk een keer twee scoops besteld, vreselijk gewoon.

Ik bestelde één scoop van een smaak die ik nog niet kende. Ik keek aandachtig hoe de man die mij hiel het ijsje vormgaf. Hij nam daar de tijd voor en het resultaat was een ijsberg in een wafelhoorn van immense proporties. Het waren zeker vier en misschien wel vijf Hollandse bollen in vermomming. Op dat moment dacht ik: daar gaan mijn laatste dollars, maar tot mijn verbazing hoefde ik maar $ 3,95 af te rekenen. Zo maak je nog eens wat mee. Ik heb er een half uur over gedaan om de ijsberg weg te werken en daarna zijn we weer drie kwartier gaan wandelen om de ingenomen calorieën te compenseren. 

Deze wandeling terug leidde ons naar onze zeer riante standplaats aan het lago Maggiore, tenminste daar lijkt het op. Wij vermaken ons de komende twee dagen in Osoyoos aan het Osoyoos lake. Het is net alsof we in een ander land terecht zijn gekomen. Glooiende heuvels waarop wijngaarden groeien. Dit is het gebied waar de Canadese wijn vandaan komt. Er zijn hier tientallen wijnboerderijen waarvan we er morgen een aantal gaan bezoeken. En misschien zit er hier en daar nog wel een wijnproeverijtje aan vast. Wie weet!

Oh ja, en dan nog even dit: als jullie je afvragen waarom ik niet iedere dag een verhaaltje plaats, dat komt door de WIFI. In Canada betekent deze afkorting: Where I Find Internet? Goede WIFI is op de campgrounds een zeldzaamheid en als het er al is, dan is het zo traag als dikke .... begint met een S en eindigt op een T.

Ik wens jullie welterusten en goedemorgen en maak er vandaag je eigen dag van.


  • 28 Juli 2019 - 03:32

    Paul Lans:

    Dat is zo herkenbaar. Ik kan ‘n lekker ijsje ook zo moeilijk weerstaan. Lekker dat de maat “veel” waar je al eerder over schreef ook slaat op de scoops ijs, jammie. Veel plezier op jullie riante plek.
    Gr. Paulus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 03 April 2010
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 120849

Voorgaande reizen:

16 Juli 2019 - 08 Augustus 2019

Canada - 15 daagse rondreis vanuit Vancouver

20 Maart 2017 - 29 Maart 2017

USA - Epic bike experience with Jasper

22 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Zuid-Oost Amerika - 2015

31 Maart 2012 - 08 April 2012

Curacao 50 plus reis

23 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Weer samen op vakantie zonder kinderen

19 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Camperreis Verenigde Staten 2010

Landen bezocht: