Back to the sixties - ZEN aan de rivier - Reisverslag uit Creston, Canada van René Klasen - WaarBenJij.nu Back to the sixties - ZEN aan de rivier - Reisverslag uit Creston, Canada van René Klasen - WaarBenJij.nu

Back to the sixties - ZEN aan de rivier

Blijf op de hoogte en volg René

25 Juli 2019 | Canada, Creston

Als we naar beneden lopen langs het steile, bochtige, pad dat naar de rivier leidt, komen we een paar hippies tegen die in de tegenovergestelde richting gaan. Het lijkt alsof we een tijdreis hebben gemaakt en verzeild zijn geraakt in de jaren ‘60 en ‘70 van de vorige eeuw.

Beneden, op een paar rotsen in de rivier zit een groep jonge mensen. Een jonge dame topless en een jonge man piemelnaakt. Dit versterkt het gevoel dat we in een vorige eeuw zijn beland. Er klinkt gedempte gitaarmuziek; Woodstock revisited. Als er drie mannen in felgele hesjes arriveren, worden snel wat kledingstukken aangetrokken, waardoor het meest aanstootgevende bloot aan het gezicht wordt onttrokken.

De mannen blijken toezicht te houden op dit stukje rivier. Het is privé-eigendom van de camping en deze jongeren worden gedoogd als ze alles netjes houden en geen rotzooi maken.

Jenny en ik lopen verder, naar een paar rotsen op de oever. We gaan zitten en staren naar het voorbijsnellende water dat omlijst wordt door bergen, bossen en blauwe lucht. Het is echt een magisch plekje en we blijven een tijdje in stilte genieten van wat we ervaren. We hebben moeite om ons los te rukken uit deze ZEN-belevenis.

Als we aanstalten maken om te vertrekken loopt er een jonge man op ons af. Wij veronderstellen dat hij langs ons heen wil lopen, maar hij heeft andere bedoelingen. Hij wil graag kennis maken. Binnen tien seconden hebben wij door dat hij zo stoned is als een garnaal. Hij vraagt waar we vandaan komen. Als ik antwoord dat wij uit Nederland komen, vertelt hij dat hij op zijn derde is begonnen met schaatsen en dat hij daarna op wedstrijdniveau aan short track heeft gedaan. En passant voegt hij daaraan toe dat hij op hoog niveau schaatsers heeft getraind. Na een hele lange inleiding die ik jullie zal besparen, vertelt hij dat hij nu in de zomermaanden met alle andere hippies uit Quebec fruit plukt in de boomgaarden van Creston in British Columbia. ‘s Morgens plukken ze en ‘s middags als het te warm wordt, zoeken ze verkoeling bij de rivier. Hippiedepippie, wat een verhaal.

Wij kamperen vandaag op het mountain park resort in Creston. De naam dekt de lading niet, maar het is een nette camping met heel vriendelijke medewerkers. Voor de derde keer mag ik een kampvuur maken in de vrije natuur; mijn vakantie kan nu al niet meer stuk. Morgen weer verder

Welterusten en goedemorgen, wij wensen jullie vandaag wat koelte toe.

• 26 Juli 2019 - 02:07

Paul Lans:

Zo maak je nog eens wat mee, een tijdreis terug naar Woodstock én ‘n Zen-moment. Klinkt goed. Blijf genieten en vooral schrijven.
    Gr Paulus

• 26 Juli 2019 - 05:51

Petra Lans:

Wat een verhaal hahaha en wat je dan tegen kan komen inde vrije natuur! Ik kijk uit naar jullie volgende spannende verhaal en geniet lekker mee xxxxx