Schotse onverzettelijkheid - Reisverslag uit Valemount, Canada van René Klasen - WaarBenJij.nu Schotse onverzettelijkheid - Reisverslag uit Valemount, Canada van René Klasen - WaarBenJij.nu

Schotse onverzettelijkheid

Blijf op de hoogte en volg René

20 Juli 2019 | Canada, Valemount

De golfballen liggen nog net niet onder onze luifel, maar het scheelt niet veel. We kamperen vandaag aan het verre einde van de driving range van een golfbaan en er zit geen net tussen ons en de golfers die hun best doen om hun golfballen pijn te doen. Ik heb al 10 golfballen geconfisqueerd.

We werden vandaag ontvangen door een lesbisch stel dat van oorsprong uit Engeland afkomstig is. Zij zijn 15 jaar geleden naar Canada verhuisd, vertelde een van hen, omdat de Engelse cultuur niet heel erg tolerant is ten opzichte van homosexuele stellen. In het zomerseizoen werken ze op de golfbaan/camping en ‘s winters doen ze andere dingen.

Het is de eerste camping waarbij wij een goed gevoel hebben. Mooie ruime plaatsen, goed sanitair, en een prachtige omgeving. Een vallei omringd door bergen. De Rocky Mountains aan de ene kant en andere bergketens aan de andere kant.

De ene helft van het lesbische stel dat ons hielp was een Schotse, oversized, type dragonder, met een blik in haar ogen die deed vermoeden dat wat ze ook zou zeggen, er geen tegenspraak geduld werd. Zij gaf ons plaats 8. Mooi afgerond getal, van boven en van onder. Plaats 8 was bezet. Voor ons geen probleem, want er waren zat plaatsen beschikbaar. Toch maar even melden. Onmiddellijk kwam de Schotse robuustheid naar boven. Zonder een moment te aarzelen plofte ze in een golfkarretje en reed weg, ik ernaast; weinig ruimte in zo’n golfkarretje met zo’n dame van formaat naast je.

De jongelui die op plaats 8 stonden, waren daar illegaal gaan staan zonder zich te melden of te betalen en dat moet je bij Ms McVitties niet doen. Ze kregen 1 uur om te vertrekken en oh ja eerst betalen. Fijne mensen die Schotten. Het zou me niets verbazen als ze bij het log throwing (boomstam verwerpen) in haar thuisland bij een van de besten hoort.

• 22 Juli 2019 - 01:41

Petra Lans:

Haha wat een verhaal ik ben een beelddenker zag jou al samen in golf karretje met schotse dame zitten. Mooi beschreven goede reis verder xxxx
    Petra

• 22 Juli 2019 - 04:51

Paul Lans:

Wat 'n verhaal zeg, jammer dat de eerste mooie plek door zo'n dragonder wordt gerund. Maar aan de andere kant, leve de schotse dragonders van deze wereld, valt er in ieder geval wat te schrijven.

Gr. Paulus