When the rain starts to fall - Reisverslag uit Hope, Canada van René Klasen - WaarBenJij.nu When the rain starts to fall - Reisverslag uit Hope, Canada van René Klasen - WaarBenJij.nu

When the rain starts to fall

Blijf op de hoogte en volg René

17 Juli 2019 | Canada, Hope

Reizen en dan vooral de lange variant ervan is doodvermoeiend. We vielen, nadat we onze hotelkamer hadden veroverd, af en toe spontaan in slaap. En dan wil het gebeuren dat je ‘s nachts om 3.00 uur klaarwakker bent, terwijl allerlei gedachten door je hoofd spoken. We staan duidelijk nog niet in de vakantiestand.

Een vroeg en stevig ontbijt later, begint het wachten op ons vervoer naar de camperverhuurder. Het bedrijf, Four Seasons, bevindt zich in Abbotsford op ruim een uur rijden van ons hotel. We worden onrustig, willen weg, willen het stuur van onze camper omarmen om weer het vrije gevoel van vier jaar geleden te beleven. En dan duurt anderhalf uur wachten lang, heel lang.

Het regent al de hele dag en de snelweg is veranderd in een wildwaterbaan waar het stuifwater van passerende megavrachtwagens ons af en toe volledig desoriënteert. De bestuurster van ons busje is gewend om onder dergelijke omstandigheden haar werk te doen en jakkert onvermoeibaar verder. “Nog vijf minuten”, meldt ze terloops en wij ontwaken uit onze overpeinzingen, blij dat we in actie mogen komen.

Het afleveren van de camper gaat zeer efficiënt. We worden geholpen door een Nederlandse student die zijn stage in Canada loopt. Het helpt dat we vaker met dit bijltje hebben gehakt, want na een half uur starten we de motor en vertrekken we, yeehaaw.

Proviand inslaan is het eerste wat je moet doen als je een camperreis gaat maken. Alles is aan boord, maar geen eten. We stoppen bij een winkelcentrum met een giga supermarkt en krijgen te maken met een acute aanval van keuzestress. Veel te veel verschillende merken die hetzelfde product verkopen. Probeer daar maar eens wijs uit te worden. Wij gaan voor de laagst geprijsde artikelen; ze zullen weten dat we Nederlander zijn.

Onze Nederlandse reisleidster van Google Maps leidt ons daarna bijna feilloos naar onze eerste camping in Hope. Onze vakantie is nu echt begonnen.

Welterusten en goedemorgen. Maak er vandaag een geweldige dag van.

• 18 Juli 2019 - 03:33

Paul Lans:

Tja, dat is lullig, zo'n end reizen om dan vervolgens in de regen terecht te komen. Maar de kop is eraf, het stuur ligt weer ferm in je hand en het avontuur kan beginnen. De eerste foto's zien er in ieder geval prima uit. Geniet ervan. Wij gaan binnenkort jullie voorbeeld volgen, we tellen al af.

Groetjes,

Paul

• 18 Juli 2019 - 03:45

Petra Lans:

Door jou mooie schrijfkunst kom ik langzaam in reis modus, meteen al in de regen maar na regen komt zonneschijn! De vakantie kan echt beginnen heerlijk op pad met de camper.Nu mooie dingen ontdekken en gaan zien! Ik geniet vast lekker mee.
    Liefs Petra