The long haul - Reisverslag uit Vancouver, Canada van René Klasen - WaarBenJij.nu The long haul - Reisverslag uit Vancouver, Canada van René Klasen - WaarBenJij.nu

The long haul

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

16 Juli 2019 | Canada, Vancouver

Vanwege de drukte op Schiphol in vakantietijd is het raadzaam om 3 uur van tevoren aanwezig te zijn, zeggen ze. Lekker vroeg weg dus. Om 4 uur worden we opgehaald door een bevriende taxi chauffeuse. De wereld om ons heen heeft nog geen besef van tijd hun leven speelt zich af in dromenland. Binnen 20 minuten zijn we op Schiphol.

Het vroege uur heeft zo z’n voordelen. Er staat op dit godvergeten uur al een gigantische rij te wachten voor de incheckbalies, maar dat is voor Transavia en niet voor Lufthansa, de maatschappij waar wij mee vliegen. Wij lopen nog zo’n vijfhonderd meter door om in een van de nieuwe terminals te komen. Na 15 minuten ‘Eftelingschuifelen’ is het onze beurt om de bagage af te geven. Twee grote roltassen, meer nemen we niet mee, ruim onder het maximaal toegestane gewicht. Ook dat gaat razendsnel. Als we daarna maar 5 minuten nodig hebben om door de security te komen, betekent het dat we twee uur gewonnen hebben op de drie die we dachten nodig te hebben. Let’s make the most of it.

Onze vlucht naar Frankfurt verloopt probleemloos. We hebben een uur overstaptijd. Dat lijkt veel, maar voordat het vliegtuig aan de gate staat en de deuren opengaan, ben je zo maar een kwartier verder. Dan blijkt dat we nog drie kilometer moeten lopen om bij de gate voor de vlucht naar Vancouver te komen. Even flink doorstappen dus. Als we daar aankomen is het boarden al begonnen. We zijn precies op tijd.

De vlucht naar Vancouver duurt 10 uur. Die tijd brengen we door met het kijken naar films, wegdoezelen, boekje lezen en als je niet op de tijd let, dan gaat het best snel, behalve dan de laatste twee uur. De tijd vliegt! Letterlijk en figuurlijk, want als je aankomt is het een andere tijd. Terwijl de avond in Nederland begint te vallen is het hier midden op de dag. Waar lichaam en geest zich langzaam voorbereiden op de slaapstand, zegt het cognitieve deel van ons brein iets heel anders. Lunch in plaats van diner en midden in de nacht dineren. Het is altijd even wennen, die overgang naar een andere tijdzone.

Onze heenreis zonder problemen verlopen. Wij gaan morgen de camper ophalen; dan begint het echte avontuur. Wij gaan nu slapen, terwijl jullie weer wakker worden. Welterusten en goedemorgen. Maak er een mooie dag van.

• 17 Juli 2019 - 02:51

Paul Lans:

Goed om te lezen dat alles goed is gegaan en dat het ook met de drukte wel meeviel. Volgende week reizen we jullie achterna. Dat wil zeggen tot aan Frankfurt, vanaf daar zetten wij koers naar San Francisco, de volgende tussenstop in onze reis. Ondertussen gaan we alvast genieten van jullie avonturen. Veel plezier daar!

Groetjes,

Paul Lans

• 17 Juli 2019 - 03:29

Ingrid:

Fijn dat alles rustig is verlopen, heel veel plezier en ik blijf jullie volgen.

• 17 Juli 2019 - 03:40

Petra Lans:

Wat fijn om te horen dat alles goed is gegaan , en ook te lezen dat we op tijd op Schiphol moeten zijn! Ook wij vliegen via Frankfurt en hebben 1 uur overstap dus zal mijn hardloop schoenen aan doen hahaha. Ondanks onze reis die er aan komt reis ik ook met jullie mee, zo benieuwd naar jullie avontuur in Canada met camper! Deze vakantie word heel bijzonder we reizen met jullie door Canada mee en met Marleen door Curacao mee! En zelf straks op Hawaii zitten. Hoe klein is de wereld dan eigenlijk. Ik kijk uit naar jullie verhalen. Geniet samen van jullie mooie tocht.
    Dikke knuffel Petra

• 17 Juli 2019 - 07:03

W.de Jong-olsman:

Fijn dat jullie reis goed is verlopen en we blijven jullie volgen.

Lieve groeten Papa en Mama

• 17 Juli 2019 - 10:59

Marleen:

Hee Rene en Jenny. Top dat het allemaal zo vlot verliep op Schiphol. Was bij ons ook zo. Weinige het drukte bij onze gate. Wij hadden de mazzel dat Elina in de buggy zat dus kregen regelmatig voorrang. Zoals Petra al schrijft we maken met zijn allen een wereldreis. Jullie Canada, Petra en Paul en gezin doen Hawaï aan en ik geniet met mijn gezinnetje inmiddels alweer 3 dagen van het prachtige eiland Curacao. We genieten allemaal van de reisverhalen.
    Rene en Jenny geniet van de omgeving en van elkaar❤️