Een enerverende dag - eind goed al goed - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu Een enerverende dag - eind goed al goed - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

Een enerverende dag - eind goed al goed

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

20 Maart 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Maandag 20 maart 2017

De eerste dag van een nieuwe reis is altijd speciaal. Je ervaart een onderhuidse spanning die veroorzaakt wordt door het onbekende, de opwinding en de vraag of je plannen en verwachtingen worden waargemaakt. Toen wij vandaag van huis vertrokken op weg naar Las Vegas hadden we geen idee van de uitdagingen die ons vandaag te wachten zouden staan.

Door de moderne technologie is het simpel om thuis allerlei administratieve zaken te regelen, zoals boarding passes. Het proces van security en inchecken verloopt daardoor sneller. Dit is echter geen garantie voor het volgens plan verlopen van een reis, zoals wij later zouden ervaren.

Onze reis bestaat uit twee delen. We vliegen eerst naar Londen Heathrow en vandaar twee uur later naar Las Vegas. Dat is een mooie snelle overstap waardoor we niet uren op de luchthaven hoeven rond te hangen.

Onze vlucht naar Londen is niet vertraagd, dat lijkt dus een soepele reis te worden. Het boarden verloopt volgens schema en we zijn klaar om te vertrekken. Dan horen we uit te cockpit dat ons vertrek vertraagd is door het weer in Londen: harde windstoten. Het duurt bijna drie kwartier voordat we vertrekken en we vragen ons af of we onze aansluitende vlucht gaan halen.
Ik check met de flighht attendant wat de situatie is en zij boort onze hoop de grond in; de kans dat we vandaag nog naar Las Vegas vliegen lijkt klein. Ze schetst meteen het worst case scenario. Het enige positieve daaraan is dat we Londen te zien krijgen en morgen misschien wel door kunnen vliegen.

Als je haast hebt, lijkt alles traag te gaan. We moeten van de ene naar de andere terminal met een bus die er 10 minuten over doet, daarna moeten we door security, dat geeft ook vertraging. Kortom, we gaan hetniet redden.

British Airways custormer service biedt uitkomst. Zij kunnen ons overboeken op een vlucht die vier uur later vertrekt. We komen toch vandaag aan, ook al is het vier uur later.

Daarna verloopt alles voorspoedig en we mogen ons de komende 11 uur vermaken met films, muziek, boeken, maaltijden. Het uitzicht onderweg is prachtig. We vliegen over Groenland en Canada en ik heb nog nooit zoveel ijs en sneeuw gezien. Het duurt lang voordat de groene vlaktes zich laten zien.

Als we in Las Vegas arriveren, moeten we door customs. Dat duurt altijd erg lang. Tot overmaat van ramp moet Jasper mee met een douanebeambte. Hij heeft een paar jaar geleden in Amerika gestudeerd en dat maakt hem the usual suspect. Gelukkig legt de douanier hem niet het vuur na aan de schenen, waardoor hij weer snel van 'het haakje' is en wij eindelijk naar ons hotel kunnen.

Na een wandeling over de Strip, de naam voor het gebied met alle hotels en casino's, gaan we naar bed. We zijn ruim 24 uur in de benen geweest.

• 22 Maart 2017 - 06:10

Paul Lans:

Goed dat jullie er (eindelijk) zijn, ik kreeg het al benauwd in je koffer. Ik kan me dat het allemaal best wel (in)spannend was. Maar nu zijn we er en kan, ook al is het voor ons virtueel, het avontuur beginnen. Ik heb m'n helm al opgezocht en zit vol spanning te wachten op wat komen gaat.

Have fun,
    Paulus

• 22 Maart 2017 - 15:55

Petra:

Zo Rene en Jasper,dat was nog eens een reis en belevenis. Maak je wel eens wat mee!!
    Gelukkig zijn jullie er en kan jullie reis met motor gaan starten. Xxxx