Absolute stilte bij Horse shoe bend - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu Absolute stilte bij Horse shoe bend - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

Absolute stilte bij Horse shoe bend

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

25 Maart 2017 | Verenigde Staten, Page

Vandaag hebben we een rustdag ingelast. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
We hadden oorspronkelijk het plan om vandaag de Antelope Canyon tour te doen, maar omdat het weer gisteren stukken beter was dan vandaag hebben we dat verplaatst.

Een rustdag betekent niet dat we de hele dag op ons bed liggen. Er zijn nog zoveel andere mooie dingen te zien.

Neem bijvoorbeeld Horse shoe bend, een deel van de Grand Canyon waar de Colorado River een bocht maakt in de vorm van een hoefijzer. Ook zo'n toeristische attractie die je niet mag missen als je toch in de buurt bent. Ik verval in herhalingen als ik zeg dat ook dit weer een enorm mooi stukje natuur is. Groots, imposant en grandioos. Hoeveel mooie natuurwonderen we ook gezien hebben, het lijkt maar niet te wennen. Iedere keer zijn we weer sprakeloos als we de schoonheid ervaren.

Eén ervaring wil ik graag met jullie delen. Normaal gesproken klinken geluiden in een bergachtige omgeving altijd vrij hard. De rotswanden weerkaatsen de geluiden. Zo niet in deze zandstenen omgeving. Alle geluiden worden gedempt. Als mensen op 10 meter afstand van je staan te praten klinkt het geluid alsof ze door een deken heen praten. Dit maakt dat er op sommige momenten sprake is van een bijna absolute stilte. Tijdens onze eerste reis naar Amerika hebben Jenny en ik hetzelfde ervaren in Joshua Tree national park. Absolute stilte is iets dat wij in Nederland vrijwel niet kennen, maar het is zo'n prachtige bijna spirituele ervaring dat je er zelf ook stil van wordt.

Na Horse shoe canyon zijn we naar de Vermillion Mountains en marble canyon gereden. De vermillion mountains zijn inderdaad helemaal rood en marble canyon was een tegenvaller. Er was geen marble te zien.

Terwijl we terugrijden zien we in de verte de regenwolken snel onze kant op komen. In deze wijde uitgestrektheid kun je ver kijken en we zagen de regen in grote sluiers onder de wolken hangen. Reden te meer om op te schieten, zodat we net voor de eerste buien in ons hotel aankomen.

That's all for now. Morgen rijden we naar St. George in Utah, langs Zion National park. De route die we meegekregen hebben leidt door Zion, maar daar sneeuwt het waarschijnlijk of er ligt nog sneeuw en gezien onze eerdere ervaringen hebben we daar geen zin meer in.

Morgen meer

• 26 Maart 2017 - 07:19

Paul Lans:

Vanuit het bed van onze B&B, met Max Verstappen op schoot, schiet ik virtueel over de wereld. Valkenburg, Australië (de Formule 1 race) en Amerika alles onder handbereik. Mijn brein verwerkt het maar met moeite zo op dit vroege uur.

Weer een mooi verhaal in een werkelijk grandioze omgeving (staat inmiddels op de Bucket list). Ik kan maar één ding schrijven: vooral blijven genieten (en schrijven). Tenslotte de tip om verdere sneeuw te vermijden. Have fun!

Groetje Paul en Petra