Veel - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van René Klasen - WaarBenJij.nu Veel - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van René Klasen - WaarBenJij.nu

Veel

Blijf op de hoogte en volg René

24 Juli 2019 | Canada, Radium Hot Springs

Het was wat stil de afgelopen dagen. Wij hebben niet stil gezeten, welnee, wij hebben honderden kilometers afgelegd. In regen en zonneschijn en weer regen. En elke keer als we op de plaats van bestemming aankwamen, scheen de zon en genoten we van aangename temperaturen.

Na een week vind ik het tijd geworden voor een korte beschouwing over Canada en van onze Canada-reis.

Het eerste wat naar boven borrelt is het woord veel. In Canada zijn veel lange wegen, waar geen einde aan lijkt te komen en als je over die wegen rijdt, dan zie je veel bergen, veel rivieren, veel meren, heel veel bomen, veel lange treinen en veel muggen. Ik heb er niet veel moeite mee dat die muggen mijn bloed lekker vinden, dat begrijp ik best, maar waarom moeten ze eerst 270 keer langs mijn oren zoemen als ik lig te slapen. Kijk op dat punt begrijp ik de muggen niet. Het is toch erg inefficiënt dat rondzoemen.

Canada biedt weinig afwisseling, of het moet de afwisseling zijn tussen regen en geen regen. De gebieden waar we doorheen rijden lijken allemaal op elkaar. De ene berg is misschien wat hoger dan de andere en soms ligt er wat sneeuw op de toppen, maar het blijven bergen.

Wij maken van die bergen dankbaar gebruik om onze bergwandeltalenten verder te ontwikkelen. Waar we maar kunnen, wandelen we. Bij voorkeur naar de top van een berg om van daar de wereld om ons heen te bewonderen. Gelukkig hebben bij al onze bergwandelingen heel goed weer gehad, waardoor de wereld om ons heen echt schitterend was. Foto’s volgen.

Onze grootste uitdaging vanaf nu wordt het vinden van goede campings. Wisten wij veel dat die Canadezen allemaal gek zijn op kamperen en dat al die Europeanen nu net deze tijd van het jaar uitkiezen om allemaal tegelijk een Campervakantie in Canada te boeken. Niet getreurd, het gaat ons lukken, zoals het ons tot nu toe altijd gelukt is. Misschien moeten we kamperen op een boerenerf of op een andere plek, maar het avontuur wordt er alleen maar groter van.

Wij zijn vandaag neergestreken in het dorpje Radium Hot Springs op de beste camping die we tot nu toe gehad hebben, met een privé veranda.

Met ons gaat het goed, de temperaturen zijn wat milder dan in Nederland. Ik wens jullie alle goeds. Welterusten en goede morgen en maak er vandaag een coole dag van.

• 25 Juli 2019 - 05:52

Paul Lans:

Hé René (en Jenny natuurlijk).
    Even ‘n korte reactie, want we zijn net 30 uur in touw geweest om vanuit Badhoevedorp in Honolulu te komen. Maar daarover lees je in onze eigen Waarbenjij.nu genoeg over. Ik hoop wel dat jullie je (een beetje) vermaken. Want het is natuurlijk toch wel jammer dat het wat eentonig is, het landschap daar.
    Gr. Paul Lans

• 27 Juli 2019 - 12:21

Rene en Jenny
    Al lezende van jullie verslag bekruipt mij het gevoel dat het avontuur jullie niet helemaal brengt wat jullie vooraf verwacht hadden. Tegelijkertijd lees ik ook jullie mooie ervaringen om steeds weer een berg te beklimmen en te genieten van de hoge/lage wijdse omgeving. Geniet van het natuurschoon jullie ervaringen en vannelkaar. Dank jullie nog voor het mooie lieve kaartje. Wij denken ook aan jullie. Zondag drinken we allemaal een wijntje

• 27 Juli 2019 - 12:23

Marleen:

Laatste zin is weggevallen. Heb weer te veel geschreven

• 27 Juli 2019 - 12:25

Marleen:

Zondag drinken we allemaal een wijntje op Jo !!