Spannende bergrit en de red rocks van Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu Spannende bergrit en de red rocks van Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

Spannende bergrit en de red rocks van Sedona

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

22 Maart 2017 | Verenigde Staten, Sedona

22 Maart 2017

De wind giert langs mijn hoofd als we na het verlaten van Kingman door de open vlakte rijden. Het waait behoorlijk en als er af en toe een vrachtwagen langsrijdt, dan klappen de windstoten tegen onze motoren aan. Gelukkig zijn het zware en stabiele motoren die niet onder de indruk zijn van een beetje wind.

Vandaag rijden we de op een na langste etappe van 315 km van Kingman naar Sedona. Voor een deel gaat de rit over tweebaans highways, maar de laatste twee en een half uur rijden we over tweebaans wegen en door de heuvels.

Jasper is zijn onzekerheid van de eerste dag kwijt en rijdt als een Opperhoofd op zijn Indian. Ik heb vandaag wat meer moeite om mijn ontspanning te vinden.

Een van onze tussenstops is in het plaatsje Seligman. Een oude pleisterplaats in route 66. Hebben we toch ook een stukje route 66 gereden. Seligman ademt nog de sfeer van vervlogen tijden, kunstmatig in stand gehouden voor de toeristen.

Na een uitstekende Hamburger lunch in een niet-fast food restaurant in Prescott beginnen we aan het laatste deel van onze rit, het meest (in)spannende deel. Je moet weten dat we bij elke stop onze tank volgooien. Een volle tank voelt toch wat zekerder. Ditmaal doen we dat niet en terwijl wij langzaam omhoog rijden zie ik mijn benzinemeter teruglopen. Al snel maakt het glooiende landschap plaats voor een bochtige bergweg die het uiterste van onze stuurmanskunsten vergt. Voor mij een nieuwe ervaring, voor Jasper een hernieuwde ervaring. Hij heeft tijdens zijn studie in Amerika al vaker dit soort ritten gemaakt. Uiterst behoedzaam en met een zeer lage snelheid kruipen we naar boven en mijn benzinemeter blijft maar teruglopen.Ik knijp hem... Als we de top van de berketen hebben bereikt en weer naar beneden rijden lijkt er ineens weer veel meer benzine in de tank te zitten. De stand van de motor en dus de plek waar de benzine zich in de tank bevindt is van invloed op de meting van de hoeveelheid benzine in de tank. Dat blijkt wel als we kort daarna gaan tanken. We hebben nog maar een derde deel van de benzine verbruikt. Leermomentje!

Ik heb me al vaker uitgesproken over de overweldigende natuur waar we doorheen rijden. Vandaag was daarop geen uitzondering. We rijden door heel veel verschillende gebieden, de een nog mooier dan de ander. En als we Sedona bereiken, krijgen we de slagroom op alle toetjes die we vandaag gekregen hebben. Deze plaats wordt omringd door rode rotsen en de kleuren van de huizen in dit stadje zijn hierop aangepast. Sedona is bijzonder. Een geweldige rust en energie straalt er uit de natuur om ons heen. Jammer dat we hier maar één nachtje blijven.

Tot morgen.

  • 23 Maart 2017 - 05:57

    Paul Lans:

    Een beetje stijf kruip ik weer van m'n zitplaats achterop je motor, René. Wat een mooie rit was dit. Wel jammer dat de inspannende bergrit, voor je gevoel, (onnodig) spannend werd door een benzinemeter met hoogtevrees. Blijf vooral genieten en schrijven natuurlijk. Dan kruip ik weer gewoon achterop de motor en rijd ik vanaf hier nog weer een stukje met jullie mee.

    Groetjes,

    Paulus

  • 23 Maart 2017 - 10:09

    Jenny:

    Iedere ochtend snel kijken of ik een verhaaltje heb van jullie. Zo kan ik toch een beetje lezen wat jullie aan het doen zijn. Supergaaf voor jullie, geniet er van en blijf verhaaltjes maken dan ben ik er toch een beetje bij.
    Luvu, rijd voorzichtig en pas goed op elkaar.

  • 23 Maart 2017 - 10:54

    Petra:

    Lieve mannen,
    Wat gaaf en spannend en ja Rene leeftijdsverschil!! Jasper zal toch ook alles net wat losser en makkelijker doen, ach en wat maakt dat uit. Wat een geweldige rit en ik kan me voorstellen dat je met geknepen billen zat als je zo omhoog gaat en je benz meter naar beneden ziet gaan! Gelukkig leek het erger dan het was, nu weer heerlijk ontspannen verder jullie reis vervolgen, het is wel druk op jullie motoren met al die mee rijders;);) Kijk uit naar onze volgen rit liefs xxxxx

  • 23 Maart 2017 - 23:32

    Johan:

    Mooi verhaal! Blijf volop genieten van rit en omgeving. Geweldige belevenis. Wij zijn inmiddels de afbouw van ons huis aan het regiseren. Blijkt nog lastig om muurafwerkers, vloerenleggers en keukenbouwers goed volgordelijk te laten werken. Maar komt wel goed. Groet johan

  • 24 Maart 2017 - 10:03

    Frans Beer:

    Goedemorgen René en Casper,

    Wat een geweldige ervaring moet dit zijn.

    Ik mag aannemen dat er ook druk gefotografeerd word ?

    Ben benieuwd .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 03 April 2010
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 120856

Voorgaande reizen:

16 Juli 2019 - 08 Augustus 2019

Canada - 15 daagse rondreis vanuit Vancouver

20 Maart 2017 - 29 Maart 2017

USA - Epic bike experience with Jasper

22 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Zuid-Oost Amerika - 2015

31 Maart 2012 - 08 April 2012

Curacao 50 plus reis

23 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Weer samen op vakantie zonder kinderen

19 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Camperreis Verenigde Staten 2010

Landen bezocht: