De reis is begonnen - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu De reis is begonnen - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen

Door: René Klasen

Blijf op de hoogte en volg René

23 Juli 2015 | Verenigde Staten, Atlanta

Een keer in de vijf jaar willen wij een grote reis naar Amerika maken. Dit land van onbegrensde mogelijkheden heeft het hart van Jenny en mij gestolen toen ik er als 28 jarige een half jaar heb mogen werken. Twee keer eerder hebben we met een RV (Recreational Vehicle) dit immense continent doorkruist. En na deze reizen is ons enthousiasme onverminderd groot gebleven.

Ditmaal 'doen' we niet het westen maar het zuidoosten. Voor ons helemaal nieuw en daardoor een groot avontuur.

De vliegreis duurt zo'n 9 uur. Als je dan vermoeid en een beetje brak het vliegtuig uitkomt, moet je nog bijna een uur uittrekken om door de douane te komen. Ze nemen digitale vingerafdrukken, maken een foto van je en als ze helemaal tevreden zijn en je niet voorkomt in een lijst met gezochte of mogelijk gevaarlijke personen, dan mag je het land in.

Overigens zijn de veiligheidsmaatregelen op Schiphol aanzienlijk aangescherpt sinds het begin van 2015. Al meteen na het inchecken en het afgeven van de bagage wordt je door een total bodyscan gehaald en als ze het even niet vertrouwen dan krijg je nog een lijfelijke fouillering.
Ook daarna laten ze je niet met rust en moet je nog een aantal keren door een security check. Sinds 9/11 is er veel verandert.

Eenmaal in Atlanta, door de douane en na het ophalen van onze bagage gingen we op zoek naar een busje dat ons naar het hotel zou brengen. We kregen het verkeerde busje toegewezen en eindigden op een ander gedeelte van het vliegveld, bij de binnenlandse vluchten. Gelukkig waren we er snel achter waar we wel moesten zijn en een half uur later checkten we in in ons hotel-voor-een-nacht. Snel een afspraak gemaakt met de camperverhuurder en daarna nog wat gaan eten bij een zeer Amerikaans fast food restaurant: Kentuckies Fried Chicken.

We gaan vanavond vroeg (of laat naar Nederlandse begrippen) naar bed want morgen staat om 10:00 uur de camper verhuurder voor de deur om ons naar het verhuurcentrum te brengen.

Morgen meer.

• 23 Juli 2015 - 19:01

Johan Noppe:

hoi daar aan de overkant, Marleen zei eergisteren tegen me, Rene, Jenny en Sanne gaan op vakantie, wens ze even pretigge vakantie! Toch nog vergeten te doen. Mooi dat ik nu toch nog een herkansing krijg. Ben heel benieuwd naar jullie spannende reis naar dit deel van de VS. Ga jullie verslagen met belangstelling lezen en wens jullie veel plezier. gr. johan

• 23 Juli 2015 - 22:16

Paul Lans:

Lieden,

We zijn aan de laatste week begonnen van onze trektocht met onze RV door Frankrijk, België en Nederland. We hopen dat jullie vakantie minstens zo leuk, afwisselend en indrukwekkend zal zijn als de onze. We kijken uit naar jullie verslagen.

Groetjes,
    Paul Lans