Curacao here we come - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van René Klasen - WaarBenJij.nu Curacao here we come - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van René Klasen - WaarBenJij.nu

Curacao here we come

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

01 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Zo'n eerste dag op reis is altijd spannend. Op tijd weg, niet te laat op Schiphol zijn, in de wetenschap dat je toch wel ruimschoots op tijd zal zijn. Een reis naar een nieuwe bestemming. Niet weten waar je terecht komt en wat er gedurende zo'n dag allemaal zal gebeuren. Uiteindelijk is het gewoon wachten en reizen. ruim 10 uur in het vliegtuig zitten om aan de andere kant van de wereld uit te komen. De reis was lang, maar met veel leeswerk en af en toe een hazeslaapje vloog de tijd.

De reis verliep voorspoedig en om 18:30 plaatselijke tijd landden we zo op het oog in het water, maar dat was gezichtsbedrog. De landingsbaan lag vlak naast de oceaan.

Toen begon het wachten. Wachten totdat je het vliegtuig kunt verlaten, wachten in de lange rij voor de douane, een douane die in caribisch tempo de vereiste handelingen verrichte. Wachten totdat de bus naar het hotel vertrekt en uiteindelijk in het hotel neerstrijken en vechten tegen de slaap. Het is op Curacao 6 uur vroeger, dus voor het gevoel is het midden in de nacht, maar we moeten nog even volhouden.

De kamer is prima, erg ruim en met een flink balkon met uitzicht op de tropische tuin. Het is meer een soort appartement met een keukentje, pannen en servies. Als we zelf zouden willen koken, dan kan dat.

Morgen gaan we op verkenningstocht: kennismaken met Curacao.

• 01 April 2012 - 08:02

Baukje:

Lieve vijftigers,

Hoe is het met de gelijkvloerse omstandigheden op Curacao? Ik hoop dat jullie er een beetje uit de voeten kunnen.
    Zonder gekheid, ik ben nu al jaloers!
    Geniet, Geniet en Geniet!

liefs, schoonzus

• 01 April 2012 - 16:15

Paul:

Hee lui,
    Vanuit een winderig, en duidelijke kouder Doesburg willen we jullie natuurlijk heel veel plezier en goed weer toewensen. Ondertussen zien we overigens wel groen van jalouzie.

(de 4-P's)