Adembenemend mooi - Reisverslag uit Cannonville, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu Adembenemend mooi - Reisverslag uit Cannonville, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

Adembenemend mooi

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg René

25 Juli 2010 | Verenigde Staten, Cannonville

Vandaag, zondag 25 juli is het dan mijn beurt om een verhaaltje te schrijven.

We zijn vanmorgen vertrokken van Cedar City op weg naar de Bryce Canyon.
Als iemand zich afvraagt hoe ik het vind deze vakantie, dan probeer je mij maar voor te stellen met een grote glimlach op mijn gezicht en een blij gevoel van binnen. Ik vind dit een geweldige vakantie en ik heb het heel erg naar mijn zin.

De reis van vandaag was niet zo heel lang, maar wel spectaculair. Vele rotsformaties kwamen voorbij, in allerlei kleuren en dan weer hoog en dan weer een vallei. Zo reden we ineens langs een view point en bleek er beneden een heel groot meer te zijn. Na het bijbehorende bord met uitleg te hebben gelezen, bleken we door een vulkaanachtig gebied te rijden. Het meer was ontstaan, heel lang geleden, door een uitbarsting van een vulkaan. Het gesteente dat in de omgeving lag, was dan ook zwart van kleur. Ik begrijp nog steeds niet dat er in één gebied zoveel verschillende kleuren gesteente te zien zijn.

De camping was redelijk snel gevonden, plaats geregeld en even een lunch gemaakt. toen besloten we terug te rijden naar het park en de Bryce Canyon alvast met een bezoek te vereren. Camper op een parkeerplaats gezet, en de shuttlebus gepakt naar één van de laatste punten. Wat we daar te zien kregen is niet te omschrijven met woorden, de foto's die volgen zullen meer vertellen. Een groot wow effect. We hebben met de meiden een flinke wandeling gemaakt langs de rotskant en regelmatig van het prachtige uitzicht genoten.

Op het laatst een klein beetje verdwaald, onze scout wist het niet meer en hij heeft ons door een gebied geleid wat volgens ons verboden was, maar we kwamen weer op een weg uit. Maar ja toen...
De shuttle bus bracht redding en we mochten zomaar instappen, "our lost tourist" volgens de chauffeur. Hij ging naar een bezoekerscentrum waar wij ook nog naar toe wilde. Lekker makkelijk dus. Daar hebben we een film gezien over het ontstaan van de rotsformaties en even souvenirs bekeken.

Daarna de shuttlebus terug naar ons beginpunt en ook daar nog even rondgesnuffeld en daarna terug naar de camping. Inmiddels was het half acht en moest er ook nog even gegeten worden. De meiden gingen even afkoelen in een klein zwembadje en na het eten zijn ze vertrokken naar de ping pong tafel.

En wie moet er dus weer de afwas doen.....................
Dat gaan we dus nog wel even anders regelen.

Morgenvroeg vertrekken we weer voor een langere rit, dus morgen weer verder.

• 26 Juli 2010 - 06:41

Marianne:

Ik kan mij die grote glimlach en dat gevoel van binnen best wel voorstellen bij het lezen van de verslagen.
    Zeer benieuwd naar de foto's.
    p.s. Madelon kan naast afdrogen ook afwassen (is zij pas achtergekomen) dus daar valt best wel wat te regelen denk ik.
    Bye bye

• 26 Juli 2010 - 07:45

Nienke:

Hahaa jammer madelon, leuk geprobeerd maar daar kom je de volgende keer dus ook niet meer onderuit :P hihi. Leuk mam dat je ook wat schreef. Nu nog even een prive mailtje naar je lieve dochter en ik ben ook weer gelukkig!! :)
    Heel veel plezier vandaag met wat jullie gaan doen. Dikke zoen voor jullie allemaal!

• 26 Juli 2010 - 09:56

Oma/Wil:

Nu zal ik ook eens reageren.Wat heerlijk dat jullie het zo naar de zin hebben en bij thuiskomst zullen er nog veel meer verhalen komen.
    Het gaat hier ook prima en ik kijk uit naar het volgende bericht.
    Liefs mama/oma

• 26 Juli 2010 - 10:01

Opa/papa/schoonvader:

Wat een enthousiaste verhalen.Leuk dat er uitkomt van wat jullie je er van voor hadden gesteld.Veel liefs vanuit Appelscha en tot de volgende keer hoop ik.

• 26 Juli 2010 - 10:42

Paulus:

Eindelijk heb ik internet-verbinding, raakt m'n accu leeg. Ik heb jullie verslagen gekopieerd en ga, met Jo en Marleen, ze bij de tent lezen. groetjes