The long and not so winding road - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu The long and not so winding road - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

The long and not so winding road

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

26 Juli 2010 | Verenigde Staten, Page

Van Cannonville naar Page is ongeveer 158 mijl, zeg zo'n 230 km. Met de camper rij ik niet harder dan 55 mijl per uur. Harder vind ik niet verantwoord. Over zo'n afstand doe je dan al gauw vijf en een half uur.

Afstanden beleef je anders in Amerika. 158 mijl is voor Amerikaanse begrippen een kippe-eindje.

De rit van vandaag voerde ons voor een groot deel over één saaie lange rechte weg, door de prairie die aan weerszijden geflankeerd werd door bergen, platte geërodeerde, veelkleurige bergen. Aan deze weg leek geen einde te komen. Af en toe een tegen- of meeligger en verder niets, grote verlatenheid.

Totdat we bijna bij onze bestemming aankwamen. Toen ontvouwde zich een vergezicht dat wij ademloos tot ons hebben genomen. Een vergezicht dat je in Europa nergens tegenkomt en dat nog het best te omschrijven valt als buitenaards; van een onvergelijkbare schoonheid.

Dat belooft heel wat voor de komende dagen als we Antelope Canyon en Monument Valley willen bezoeken.

Jullie horen nog van ons