Bonfire, smores en een mislukte zelfmoordpoging? - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu Bonfire, smores en een mislukte zelfmoordpoging? - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

Bonfire, smores en een mislukte zelfmoordpoging?

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

08 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Oceanside

Als je deel gaat uitmaken van een Amerikaans gezin, dan wordt je ondergedompeld in de Amerikaanse cultuur. Logisch natuurlijk en dat hebben we vijf jaar geleden ook al meegemaakt, dus we zijn er een beetje aan gewend.

Gisteren zijn we uitgenodigd voor een 'Bonfire at the beach' ter gelegenheid van de verjaardag van drie familieleden van Pixie Cain; een verjaardagsfeestje Amerikaanse stijl, met barbecue en kampvuur. Iedereen neemt eten en strandspullen mee en het is een gezellig familieweerzien. Wij werden begroet als familieleden en de mensen waren uitermate geïnteresseerd in die Europeanen.

Aan het eind van de dag is het moment aangebroken dat de barbecue wordt aangestoken en dan worden ook alle etenswaren onthuld. Uiteraard komt dan een heel scala aan Amerikaans junkfood langs. De hamburgers en megahotdogs, maar ook coleslaw en potatosalade. Alles wordt overgoten met sausjes, variërend van Heinz ketchup en mosterd tot andere dressings.

Na het hoofdgerecht wordt de verjaardagstaart aangesneden en doet iedereen zich tegoed aan zoete nagerechten: Brownies, cake, ricecriespies etc.

De avond is niet compleet als er na afloop geen 'smores' worden gemaakt. Smores zijn een combinatie van twee biscuits waartussen een warme marshmellow en een stukje chocolade worden gedaan. Het idee is dat je de marshmellow in het kampvuur houdt, waardoor het warm en zacht wordt. Als je de marshmellow dan tussen de biscuitjes doet waar het stukje chocolade al tussenzit, dan smelt de chocolade en krijg je een glazuurbrekend zoete combinatie die hier als een traditionele lekkernij - vooral door de kinderen - wordt gegeten. Een barbecue zonder smores is geen barbecue.

Tijdens ons verblijf op het strand waren we getuige van een onvervalste Amerikaanse baywatch show, maar dan wel reality. Er was namelijk een verwarde vrouw van de San Clemente pier - waar wij vlak bij zaten - gesprongen die gered moest worden. Een van de mensen op de pier was haar nagesprongen met een reddingsboei om haar boven water te houden en voordat we er erg in hadden wemelde het strand van de politie en baywatchers. Toen de vrouw uit het water was gehaald werd ze meteen in de boeien geslagen en weggevoerd. Daarna kwamen achtereenvolgens een brandweerwagen en een ambulance het strand opgereden. Brandweer vervult hier de functie van eerste hulp.

Het was een Amerikaans staaltje machtsvertoon; wat je op de televisie ziet, gebeurt dus ook in werkelijkheid.

Vandaag gaan Jenny en ik een stukje rijden en de omgeving verkennen en Sanne gaat met een aantal neven en nichten van Pixie naar de Open US surfkampioenschappen in Huntington Beach.
Een goede manier om haar Engels te oefenen.

Tot morgen, voor weer een nieuwe episode uit de reality soap: de Klasen's doen Amerika.

PS.
Ha Madelon, goed om te horen dat je de reis hebt overleefd en dat je goed bent thuisgekomen. Die jetlag blijft nog wel een paar dagen. Hou je taai. Over een paar dagen zien we elkaar weer.

• 09 Augustus 2010 - 11:19

Marianne + De Rest:

Echt AMERIKAANS genieten zo te lezen.(+ een aantal miles extra hardlopen) Ondertussen nemen wij een hap van onze volkoren boterham met kaas.
    Have fun!