Afscheid en weerzien - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu Afscheid en weerzien - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

Afscheid en weerzien

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

07 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Oceanside

Gisteren was een dag van afscheid en weerzien,een dag van regelen en zorgen dat alles volgens plan verloopt.

Eerst de huurauto opgehaald. We hadden geopteerd voor een intermediate SUV, vergelijkbaar met de Kia Sportage, maar gezien het aantal passagiers en de hoeveelheid bagage raadde men ons bij de autoverhuurder aan om een regular SUV te kiezen. Dat hebben we toen maar gedaan. Met een splinternieuwe Ford Explorer 4 x 4 (foto's volgen) reed Jenny achter de camper aan, over de Amerikaanse Freeway. Ze vond het wel een beetje eng bekende ze achteraf.

Daarna de camper inleveren. Verbazingwekkend hoe makkelijk en snel dat gaat. We hebben de spullen uit de camper overgeladen in de auto, wat schoongemaakt. De camper werd gecheckt en we konden gaan. Did you have a nice vacation, till next time, see you again.

Daarna hebben we Madelon naar het vliegveld gebracht. Alles was zo voorspoedig verlopen dat we daar ruim op tijd waren. En na het inchecken begon het wachten tot het moment dat Madelon ons ging verlaten, de roltrap op, door de gate. Het laatste deel van de reis was ze op zichzelf aangewezen, heel erg spannend.

We verlieten LAX (de code voor Los Angeles Airport) in de veronderstelling dat we zo'n twee uur later in Oceanside z ouden arriveren. We hadden echter geen rekening gehouden met de vrijdagmiddagfiles, die ook veel langer zijn dan in Nederland. Een uur later dan gepland bereikten we onze bestemming.

Het weerzien met Ken en Pixie Cain was als vanouds, alsof we elkaar gisteren nog gezien hadden.

Na bijgepraat te hebben zijn we lekker gaan slapen in een gewoon bed. Wat kan dat heerlijk zijn.

Madelon, we missen je nu al. Heb je een goede reis gehad en heb je het een beetje overleefd?

• 08 Augustus 2010 - 08:43

Madelon:

Goeiemorgen jongens!
    Ben net weer wakker,
    ingewikkelt dat tijdverschil!
    Mocht pas om normale tijd naar bed, naja gelukkig wel 19.00 uur maar niet overdag, viel als een blok in slaap en werd om half 3 wakker met honger, niet aan toegeven en 2 uur wakker gelegen.. het is zwaar!
    mis jullie ook hoor en mijn reisverslag heb ik naar sanne gemaild, heb het goed overleefd en aardige mensen om me heen gehad!
    Nog veel plezier daar en ik zie jullie vrijdag weer! Met taart!
    Groetjes vanuit nederland.
    ps. bij de controle naar de gate moet je je schoenen uit doen :O heel vreemd! Maar de man voor me vond mn schoenen erg leuk, hij wou ze ook voor zijn dochter!