The hidden valley - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu The hidden valley - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

The hidden valley

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

02 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Anaheim

Gisteren konden we het niet laten om een bezoek te brengen aan het Joshua Tree national park. Vijf jaar geleden heeft dit park een enorme indruk op me gemaakt omdat ik hier voor het eerst absolute stilte heb ervaren. Toen was het alsof al het geluid geabsorbeerd werd door de rotspartijen die her en der neergegooid leken te zijn.

Ook dit keer hadden we dezelfde ervaring. Voor de jonge meiden wat onwennig, zij zijn niet gewend aan stilte, dan worden ze heel nerveus, alsof hun wereld altijd gevuld moet zijn met geluiden. Toch hebben zij nu ook iets meegekregen van wat absolute stilte kan zijn.

De vorige keer zijn we blijven steken bij de eerste hoop stenen. Dat was toen mooi genoeg. Nu zijn we dieper doorgedrongen in het park om meer moois te kunnen bekijken en ervaren.

Zo kwamen we aan bij een plek die de hidden valley heet. Een door rotspartijen omgeven valleitje waar een microklimaat heerst. Een beschutte plek waar gras en andere vegetatie groeit die in de rest van deze woestijn niet voortkomen. Vroeger werd hier gestolen vee verborgen.

De temperatuur in deze vallei was boven de 40 graden en bij een relatieve luchtvochtigheid van 15% is veel drinken dan het devies.

Weer terug op de camping hebben we heerlijk genoten van de thermale baden.

Morgen naar Anaheim, waar we dinsdag een bezoek gaan brengen aan Disneyland.

Tot morgen.