Disney! - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu Disney! - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

Disney!

Door: Sanne & Madelon

Blijf op de hoogte en volg René

05 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Anaheim

Een dagje Disney ging natuurlijk niet zomaar voorbij!
De dag van te voren al kaartjes gehaald omdat we dachten er dan snel doorheen te kunnen maar waarschijnlijk dachten wel meer mensen dat! Wat een mensen komen er toch op zo’n park af!

Aangekomen in het park zagen we gelijk een aantal Disney figuren staan en het eerst wat we toen riepen was ‘we willen met ze op de foto‘. Helaas stond er bij ieder Disneyfiguur een rij waar we wel 30 minuten voor zouden moeten wachten.

Dan maar eerst een achtbaan opzoeken. We kunnen wel vertellen hoe ongelooflijk leuk het was, maar je kan het pas echt weten als je dat met eigen ogen hebt gezien. Wat een attracties en wat een fantasiewereld! Een attractie is ook niet alleen een attractie, het is een hele belevenis met een wereld eromheen gebouwd. Zelfs Jenny is mee geweest in een achtbaan, al ging dat niet zonder geluid, waardoor we meteen wisten van wie Sanne dat gegil heeft want ja toen die met Madelon in een bobsleeachtbaan ging gilde ze alsof haar leven er van af hing.

Na de parade te hebben bewonderd dachten we bij het avondeten een lekker bord macaroni voorgeschoteld te krijgen van het kindermenu. Een kindermenu was het zeker, we kregen wel zo’n 20 stukjes macaroni in kaassaus op ons bordje. Dan maar een lekker toetje was onze gedachte. Alleen ging dat helaas niet helemaal zonder grappen. We kregen allebei een flinke ijsberg voor ons neus met daar boven op nog eens een hoeveelheid slagroom waar je u tegen kan zeggen! Na een aantal pogingen gedaan te hebben het ijsje op te krijgen hebben we het toch maar opgegeven en zijn we de souvenirwinkels ingedoken.

Rond half 10 zou er een grote vuurwerkshow zijn. Nou daar stonden we dan op een plein met wel 1000 andere mensen te kijken naar het vuurwerk zoals we het thuis nog nooit gezien hadden. Een hele show gemaakt op muziek met alle vormen en kleuren erin verwerkt.
In dat kwartiertje showde het vuurwerk precies wat het park inhoud, een enorme hoeveelheid fantasie die daar even werkelijkheid wordt! De dag in één woord samengevat: GE-WEL-DIG!

Geschreven door Sanne en Madelon

• 06 Augustus 2010 - 11:07

Marianne:

Hoi meiden, Tja...zoiets is in Nederland ver te zoeken, wat een belevenis! Nog een stem over?