Winkelen tot je erbij neervalt - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu Winkelen tot je erbij neervalt - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

Winkelen tot je erbij neervalt

Door: René Klasen

Blijf op de hoogte en volg René

23 Juli 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Bij het woord outlet centre krijg ik visioenen van Batavia stad of iets soortgelijks in Limburg. Als je daar ooit al eens geweest bent, moet je dat met vier vermenigvuldigen en dan heb je ongeveer de omvang van het Las Vegas equivalent daarvan.

Winkels, winkels en nog eens winkels. Kleren, schoenen, make-up, alles wat je maar kan bedenken is er te vinden. En... als je daar dan twee meiden van 16 jaar in loslaat die het hele jaar veel van hun centen hebben opgespaard om dit in een explosie van koopdrift in een keer uit te geven, dan begrijp je ongeveer wat er gebeurde. Alsof je een klein kind loslaat in een snoepwinkel en zegt: "pak maar zoveel als je kan".

Mijn advies, om eerst het hele centrum snel te scannen en vervolgens terug te gaan naar de winkels waar je wat wil kopen, bleek aan dovemansoren gericht. Ik had me ook moeten realiseren dat dit een veel te mannelijke oplossing is. Vrouwen willen snuffelen, passen, keuzes maken en die weer verwerpen om daarna iets heel anders te kopen.

Over de eerste twee winkels, Reebok en Adidas, hebben we een uur gedaan. Uiteindelijk hebben we zes uur in dit koopwahalla doorgebracht.

Het grote voordeel was dat we de hele dag in aangename temperaturen hebben rondgelopen. Buiten was het 41 graden, binnen een aangename 25.

Beladen met dozen, tassen en zakken zijn we weer naar het RV park gegaan. Hoe we dit allemaal mee naar huis krijgen....?

• 23 Juli 2010 - 08:31

Mark:

Winkelen op deze wijze vind ik ook altijd leuk om te doen, snuffelen en kijken naar de juiste dingen voor de kleinste prijs.
    De grootste Belgische sporter was toch eigenlijk "onze" Bart Veldkamp, of moeten we het vragen aan de verslaggever Rik De Saedeleer (en groot Belgische voetballer van 1939 tot 1954).

Leuk de reis op deze wijze te volgen.

• 23 Juli 2010 - 14:15

Opa Sjouke:

Wat laat jij je makkelijk inpakken,door twee jonge meiden.
    Maar waar was de derde?.
    Ik,wij,begrijpen dat je het reuze leuk vindt om ons op deze manier te laten meegenieten van jullie reis maar:hebbenjullie wel eens gehoord van het spelletje: ik geef de pen door aan!?.
    Ik wij zijn erg nieuws- gierig wat de belevenissen van je drie vrouwlijke reisgenoten zijn.Veel plezier en veel genieten en de groeten uit Appelscha.

• 24 Juli 2010 - 09:03

Bart:

Ga maar gauw naar de Grand Canyon voor je hele camper volgestauwd zit met koopwaar.

Mooi verslag en leuk om de reis zo te kunnen volgen.