De Belgische bokser - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu De Belgische bokser - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

De Belgische bokser

Door: René Klasen

Blijf op de hoogte en volg René

22 Juli 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Toen we bij Starbucks onze bestelling opgaven en daarna een plekje opzochten, sprak een jonge gespierde, Spaans uitziende, jongeman ons aan. Hij zat daar samen met zijn vrouw en een baby van vijf maanden iets te drinken (de baby dronk uit de fles en nee, geen koffie).
"Of we misschien uit Nederland kwamen", vroeg hij. Het antwoord was natuurlijk ja. Meer hoefde ik niet te zeggen.

Hij vertelde dat hij en zijn vrouw uit België kwamen en dat ze al tien jaar in Las Vegas woonden. Hij had carrière gemaakt als profbokser en kon daar een prima boterham mee verdienen. Nederlanders vond hij prima mensen, reislustig, energiek, altijd bereid om nieuwe dingen te ontdekken. Belgen waren maar saai, stelden niets voor, hadden zelfs geen grote sporters voortgebracht. Op mijn tegenwerping dat er toch twee heel goede tennissters in België woonden, reageerde hij heel laatdunkend. Toch heeft België kennelijk een groot sporter voortgebracht als ik hem hoorde vertellen over zijn successen in Amerika.

We hebben zeker een half uur met hem gesproken.Een leuk gesprek, met iemand die we zomaar toevallig ontmoetten. Dat is wat dit soort vakanties zo bijzonder maakt. Bijzondere mensen die je ontmoet; een vluchtig contact dat heel waardevol is.

Er zullen er deze vakantie nog meer volgen, daar ben ik zeker van.

• 22 Juli 2010 - 03:42

Marcel:

Hallo René,

Leuk om je reisverslag te volgen.

Er is een beroemde Belgische atleet die jullie over het hoofd hebben gezien: Eddy Merckx - beschouwd als "the most accomplished rider that cycling has ever known."

Groeten en goede reis!

• 22 Juli 2010 - 07:41

Paulus:

Hé Rene,
    Dit voegt toch weer een dimensie toe aan het meebeleven van een vakantie, anders dan een vluchtig telefoongesprek.
    Wij zijn nog thuis, we vertrekken 12 u later (vanavond dus). We rijden dan de nacht door direct naar Milau. Je snapt het waarschijnlijk al, Johan z'n vader heeft idd een pacemaker gekregen, vandaar.
    Jullie veel plezier daar in Vegas en we houden jullie op de hoogte van onze verrichtingen.

Groetjes