Van Barsow via Callico naar Sin City Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu Van Barsow via Callico naar Sin City Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

Van Barsow via Callico naar Sin City Las Vegas

Door: René Klasen

Blijf op de hoogte en volg René

22 Juli 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vanmorgen hadden we ingecalculeerd dat we lekker uit zouden slapen en dan zul je net zien dat iedereen vroeg wakker is. Prima, want vandaag stond een bezoek aan ghost town Callico en de rit naar Las Vegas op het programma. Als je dan lekker vroeg kunt beginnen, dan is dat alleen maar prima.

Callico is een oud, verlaten mijnstadje dat in de 19e eeuw zijn hoogtepunt bereikte; er werd veel zilver gevonden. De resten van dit stadje zijn goed geconserveerd gebleven en een bezoek zeker waard.

Om 10:00 uur was het al 36 graden. In Nederland zou je langzaam smelten, maar de temperatuur in een woestijngebied, want Gallico bevindt zich in de Mohave woestijn, is toch heel anders en veel draaglijker dan in Nederland.

Bij het verlaten van Callico werden we uitgezwaaid door een echte nepsheriff. Natuurlijk moesten Madelon en Sanne met hem op de foto. De oude snoeper vond dat prima.

De rit naar Las Vegas duurde 3 uur. Eén lange rechte weg, door de woestijn. Omhoog en omlaag. Het hoogste punt dat we bereikten was 4000 ft.

En dan zie je de skyline van Las Vegas - Sin City - in de verte opdoemen. De grote hotels/casino's die je ziet in populaire televisieseries worden plotseling heel tastbaar. Je ervaart al van verre de de zinderende energie die
van deze stad uitgaat; een stad die nooit slaapt.

En natuurlijk moesten we even de Strip op. De naam die de Amerikanen hebben gegeven aan Las Vegas boulevard, de weg waar alle casino's te vinden zijn. Madelon keek haar ogen uit. Een droom werd werkelijkheid. Een beetje vertwijfeld vroeg ze of dit de enige keer was dat we hier langs kwamen, of dat we nog een keer terug zouden gaan. We hebben haar gerustgesteld. Ze zal meer van Las Vegas zien dan ze ooit zal kunnen dromen.

Morgen eerst shoppen in het fashion outlet center. (wat ben ik toch blij dat ik met drie vrouwen op stap ben)en de dag daarna de hele dag en avond Las Vegas onveilig maken.

Oh ja, tijdens een bezoekje aan Starbucks - Madelon stond erop dat we daar wat gingen drinken - ontmoetten we een Belgische topbokser die carrière heeft gemaakt in Amerika. Daarover meer in het volgende verhaal.

• 22 Juli 2010 - 08:44

Marianne:

genieten van verhaal + foto's, erg leuk