Motoren en meer - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu Motoren en meer - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

Motoren en meer

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

22 Maart 2017 | Verenigde Staten, Kingman

21 maart 2017

Het is altijd spannend, zo'n dag waarop dingen beginnen. Onze reis was natuurlijk gisteren al begonnen, maar de reis was alleen een middel om tot ons doel te komen, het rijden met oer-Amerikaanse motoren door een prachtig stuk van dit enorme continent. Vandaag begon onze motorervaring. Het is spannend om een aantal redenen. Gaan de dingen zoals ze zijn afgesproken, loopt alles volgens planning en hoe zal het dan zijn. Gelukkig hebben Amerikanen het klantgericht denken uitgevonden en ze zullen er ook alles aan doen om klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Om stipt 9:45 werden we door een shuttle bus van Eagle Rider bij het hotel opgehaald om 10 minuten later te belanden in het motorwalhalla. Nog niet eerder heb ik zoveel Harleys en Indians bij elkaar gezien. Een enorme garage gevuld met tientallen zware en zwaardere motoren.

Natuurlijk moeten eerst alle administratieve plichtplegingen afgerond zijn voordat er een motor aan je wordt toevertrouwd. Jasper kreeg een Indian Chieftain, een Rolls Royce onder de motoren en ik had gekozen voor een Harley Davidson Heritage classic. Als ik de vergelijking van de Indian doortrek, dan is de Harley een Bentley.

We hebben eerst een paar oefenrondjes gereden en man, wat rijden die motoren lekker. Daarna lieten we de paardenkrachten los op de snelweg. Dat was even wennen tussen het drukke verkeer van Las Vegas, maar al snel kregen we de smaak en het gevoel te pakken en daarna zijn we helemaal losgegaan. We hebben ca. 175 km gereden door prachtige natuur, over de Hoover Dam en weer terug en door prairieland. De wind was krachtig. zeer krachtig en doordat we halve helmen hebben, je weet wel van die echte Harley helmen, was het geluid oorverdovend. Jasper vond het rijden zwaarder dan verwacht en de wind heftiger, waardoor hij af en toe aan zijn stuur moest hangen.

Tijdens een tankstop gooide ik bijna diesel in mijn tank – in Nederland zijn de tankpistolen met loodvrije benzine groen, hier niet.Nooit doen, helemaal fout, daar krijgt de motor indigestie van. Gelukkig konden we de bijna fout op tijd herstellen.

Onderweg hebben een aantal keren gestopt om de afspraken te finetunen en drie uur later arriveerden we in Kingman. Een oninteressante plaats in the middle of nowhere. Doorgangsplek voor velen, getuige de vele motels en hotels.

De rest van de middag hebben we doorgebracht met... motorrijden, lekker cruizen in de omgeving, onderwijl proviand inslaand. Het is hier warm en droog, dus we moeten heel veel drinken.

Onze dag zit er weer op. Tot morgen.

• 22 Maart 2017 - 06:15

Paul Lans:

En daar ging het allemaal om, gave fietsen! Ben wel blij met de sissy bar achterop, kan ik comfortabel achterop zitten. Verheug me nu op de volgende ritten op jullie Epic Journey. Ziet er allemaal indrukwekkend uit.

Have fun,
    Paulus

• 22 Maart 2017 - 07:38

Ingrid Robbé:

Jezus, wat een gave motoren René,heeeeel veel plezier,dat was ooit nog eens een droom van mij omdat te doen.

• 22 Maart 2017 - 08:38

Sanne:

Lieve Papa en jasper, wat ben ik blij dat mijn vader zo avontuurlijk kan schrijven, zo slepen jullie ons mee in een fantastisch avontuur. Gelukkig zijn jullie samen en letten jullie goed op elkaar! Enjoy xx

• 22 Maart 2017 - 16:00

Petra:

Wat een gave motoren, fijn dat het met motors ophalen allemaal goed verliep!
    Dus nu kan jullie vakantie echt beginnen, geniet er samen van,geniet ik lekker mee van jullie fantastische verhalen xxx

• 22 Maart 2017 - 19:45

Marleen:

Gaaf hoor. Wat een avontuur. Ik geniet met jullie mee, hoewel het intens beleven toch vanaf hier wat lastig is. Geniet!! Liefs❤️