Wij voelen ons gelukkig - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu Wij voelen ons gelukkig - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

Wij voelen ons gelukkig

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

08 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Jacksonville

Ik heb me voorgenomen om vandaag extra vroeg op te staan, om kwart over zes, ik wil een keer in mijn leven de sereniteit meemaken van de zonsopkomst boven de Atlantische oceaan. Of ik gek ben vraag je je af om in de vakantie zo vroeg op te staan? Ja wel een beetje, maar als je voelt wat wij voelen tijdens deze reis, dan is een beetje gek zo gek nog niet.

Als ik de camper uitstap is het al licht en zie ik de wolken die door de zon worden verlicht. Ik voel me gelukkig, een heerlijk gevoel van één zijn met de natuur. Ik loop over de houten loopbrug die de camping verbindt met het strand en halverwege ga ik op één van de bankjes zitten die in de loopbrug zijn ingebouwd. Op het strand lopen al mensen, zij joggen, wandelen, fietsen, genieten van dit vroege uur. Als ik over de oceaan uitkijk voel ik me vredig. De zon komt langzaam boven de wolkenband uit die aan de horizon hangt en dan, heel snel voor mijn gevoel stijgt de stralende bal naar de hemel.

Als ik terugloop naar de camper komt Jenny net terug van het toilet. We besluiten een korte strandwandeling te maken en terwijl we het strand oplopen zijn we getuige van een prachtig fenomeen. Her en der in het zand zien we kleine ronde holletjes en vanuit de holletjes lopen sporen naar de oceaan. We hadden al gehoord dat zeeschildpadden hier hun eieren leggen en vannacht zijn er jonge zeeschildpadden uit het ei gekropen en naar de oceaan gegaan. Of ze het er levend van hebben afgebracht is maar de vraag, want een groot aantal van deze jonge beestjes is een prooi voor de meeuwen en andere rovers. Maar het is prachtig om te zien en te ervaren.

We maken ons klaar voor het vervolg van de reis. We gaan niet ver vandaag, want we willen een oude katoenplantage in Jacksonville bezoeken. Naarmate we dichter in de buurt van de plantage komen wordt de weg smaller en onbegaanbaarder, boven ons omarmen de bomen elkaar en de doorrijhoogte wordt zo gering dat we besluiten om de camper te laten staan en de rest van de weg te gaan lopen. We wanen ons in een oerwoud. Allerlei geluiden begeleiden ons op onze weg en we moeten de muggen van ons afslaan. Soms winnen wij, soms de muggen. Na een kilometer lopen komen we bij de plantage. Dit is ook weer zo'n prachtig moment als we oog in oog staan met een authentiek stuk Amerikaanse geschiedenis. We laten ons door een Ranger informeren over het leven op de plantage en hoe de katoen werd geoogst. Na een uur gaan we weer terug naar de plek waar we de camper hebben achtergelaten. De muggen hebben vrij spel...

Daarna rijden we naar de camping die ongeveer een half uur verwijderd is van de plantage. Voor het eerst deze vakantie krijgen we op de camping een onweersbui te verduren. Heerlijk, na al die dagen van hitte en zonneschijn. Nooit gedacht dat ik een onweersbui zo lekker zou vinden.

Volgende keer meer...

  • 08 Augustus 2015 - 08:31

    Paul Lans :

    Dit is de essentie, gewoon genieten, oog hebben voor al het moois om je heen. Don't take anything for granted, zoals de Fransen dat zo mooi kunnen zeggen

  • 08 Augustus 2015 - 08:50

    Paul Lans:

    Ennuh ........ als jij lekker vroeg op wilt staan, in JOUW vakantie, dan moet je dat gewoon doen. Daar is vakantie voor, doen wat JIJ wilt en niemand die je vertelt wat je MOET doen.

    ENJOY!!!!!

    Paulus

    (Geweldige fotos oveirgens)

  • 08 Augustus 2015 - 09:19

    Petra Lans:

    Lieve Rene,

    Wat om schrijf je je gevoel mooi, fijn dat je zo de rust voelt en ervaart.
    Heerlijk juist om zo de dag te beginnen en even helemaal één met de natuur te zijn.
    En van alles te verwerken. Lekker samen een strandwandeling gemaakt en het bijzondere van kleine schildpadjes gezien door de sporen die na de zee liepen. Dan de katoenplantage ook dat zal indrukwekkend geweest zijn, hoop dat de muggen bultjes mee vallen. Op naar jullie volgende bestemming en ik reis nog lekker mee.

    Gr en liefs xx

  • 08 Augustus 2015 - 09:22

    Petra Lans:

    Nog een klein berichtje, wat een schitterende foto's.!!

  • 08 Augustus 2015 - 17:27

    Johan Noppe:

    Tja, vroeg opstaan, het is het zeker waard om zo'n schitterende zonsopkomst te zien. Wij gaan dat volgende week vast ook doen, maar dan net iets anders. Aan het eind van de dag op het strand zitten en genieten van de zonsondergang, wijntje en stokbrood erbij.. Ik raak nu al in de juiste sfeer. gr. johan

  • 08 Augustus 2015 - 17:28

    Johan Noppe:

    Tja, vroeg opstaan, het is het zeker waard om zo'n schitterende zonsopkomst te zien. Wij gaan dat volgende week vast ook doen, maar dan net iets anders. Aan het eind van de dag op het strand zitten en genieten van de zonsondergang, wijntje en stokbrood erbij.. Ik raak nu al in de juiste sfeer. gr. johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 03 April 2010
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 120769

Voorgaande reizen:

16 Juli 2019 - 08 Augustus 2019

Canada - 15 daagse rondreis vanuit Vancouver

20 Maart 2017 - 29 Maart 2017

USA - Epic bike experience with Jasper

22 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Zuid-Oost Amerika - 2015

31 Maart 2012 - 08 April 2012

Curacao 50 plus reis

23 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Weer samen op vakantie zonder kinderen

19 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Camperreis Verenigde Staten 2010

Landen bezocht: