Onder of boven water - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van René Klasen - WaarBenJij.nu Onder of boven water - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van René Klasen - WaarBenJij.nu

Onder of boven water

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

04 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Het onderwaterleven in de Caribische wateren schijnt van een ongelooflijke schoonheid te zijn. Koraalriffen, tropische vissen, er wordt gezegd dat je je in een aquarium waant als je de moeite neemt om je onder water te begeven. Het doel voor vandaag was dan ook te kijken of we ergens konden snorkelen of duiken.

Er zijn genoeg duikscholen langs de kust die allemaal verschillende programma's aanbieden, van een proefduik tot een hele dag weg met een boot en snorkelen in de wateren rond klein Curacao. Op zich allemaal hartstikke leuk, ware het niet dat een beperkt gezichtsvermogen, of zo je wilt een visuele handicap die het dragen van een bril noodzakelijk maakt een onoverkomelijke handicap blijkt te zijn. De zwembrillen die gedragen worden bij het snorkelen en het duiken laten niet toe dat je er een bril onder draagt en dan zie je onder water helemaal niets.

We hebben ons plan dus laten varen, maar ooit wil ik duiken of snorkelen in deze tropische wateren.

We zijn overgestapt op plan B en hebben ons een aantal uren op het strand door de zon laten geselen en later in het zwembad van het hotel afkoeling gezocht

's Avonds weer een bezoek gebracht aan Willemstad. De pontjesbrug was open, want er kwamen een aantal zeer grote schepen de haven binnen. Mensen die naar de andere kant van Willemstad wilden, werden overgezet met een veerboot:we vroegen ons af of Ferry de naam van de kapitein was.

Er was net een lading cruisetoeristen uit Amerika losgelaten - wat is zo'n cruisschip een enorm ding zeg - die de stad onveilig maakten. Massa's toeristen bevolkten de straten. We begrijpen nu waarom de economie van Curacao voor een groot draait op het toerisme.

Morgen meer... Het wordt een dolfijne dag.

• 04 April 2012 - 13:37

Petra:

Hoi Hoi,
    Wat jammer van het snorkelen en duiken, aan de andere kant geeft dit jullie een gelegenheid om nog een keer terug te gaan, en zo te lezen is dat absoluut geen straf. Word maar een heel klein beetje jaloers omdat jullie heerlijk aan het strand liggen, popco en ik hebben net de kachel aangezet en een vest aangedaan, we hebben het koud brrr, geniet lekker en wat een spannende dag morgen, hele fijne avond. dikke kus

• 04 April 2012 - 13:52

Paul:

Een bril kan in sommige gevallen inderdaad best lastig zijn. Al moet ik wel zeggen, als brildrager, dat deze handicap onder water veel minder lijkt te zijn. Of dat te maken heeft met de breking van het licht weet ik niet. Misschien eerst eens voor je zelf proberen, wie weet.
    Maar aan de andere kant, zo'n dagje strand daar lijkt ook niets mis mee, gewoon lekker chillen (zo heet dat toch tegenwoordig). Heel veel plezier morgen, ik blijf stand-by om het verslag te lezen.