Stuisvogelpolitiek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van René Klasen - WaarBenJij.nu Stuisvogelpolitiek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van René Klasen - WaarBenJij.nu

Stuisvogelpolitiek

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

03 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Een auto'tje is onmisbaar op dit eiland. Fietsen kennen ze niet, alleen voor het sportieve mountainbiken. Vreemd, als je weet dat de afstanden hier helemaal niets voorstellen.

De medewerkster van Thrifty (een budget rent-a-car bedrijf) kwam oms stipt op de afgesproken tijd ophalen. Ook weer zo iets waar wij ons over verbazen. Je verwacht in deze contreien dat mensen het niet zo nauw nemen met de tijd, dat ze zo'n 'don't worry be happy'- mentaliteit hebben. Niets is minder waar. Tot nu toe hebben we prima service gekregen en... op tijd.

We kregen een Suzukki Alto toebedeeld met 61.000 km op de teller. Het rammelt, ratelt en rijdt. Hit the road Jack, tijd om de auto en het Curacaose verkeer te leren kennen. Dat kostte 10 minuten en daarna zetten we koers naar de achterlanden.

In die achterlanden bevindt zich een Struisvogelboerderij en aangezien wij wel eens kennis wilden maken met onvervalste Curacaose struisvolgelpolitiek werd dit onze bestemming.

Drie kwartier later, waarin we onze kop regelmatig in het zand moesten steken, struisvogels konden voeren en op eieren konden staan, wisten we in een klap veel meer over deze beesten. Als je ze ooit in het wild tegenkomt, probeer ze dan niet te aaien, maar steek je kop in de grond; ze schijnen enorm hard te kunnen trappen.

Een ervaring wil ik graag met jullie delen. Beetje onsmakelijk, maar ook wel vermakelijk.

Op de struisvogelfarm bracht ik een bezoek aan het toilet. Op de deur was een bordje geplakt waarop de gebruiker van het toilet vriendelijk verzocht werd om gebruikt toiletpapier niet in de pot te deponere, omdat dan het toilet vertopt kon raken. Eerst dacht ik nog dat het een 1 aprilgrap was en dat men bedoelde dat je geen hele toiletrollen in het toilet moet deponeren: logisch toch. Maar toen realiseerde ik me dat het om het gebruikte toiletpapier ging.Dan dient zich de vraag aan waar het toiletpapier dan wel moet blijven. Op de grond? Lijkt me niet. De grond zag er behoorlijk opgeruimd uit. Maar waar dan wel...? Voor het antwoord moeten jullie wachten tot wij weer thuis zijn.

's Middags hebben we het strand opgezoch en Jenny heeft zowaar in de zee gezwommen. Hoezo geen avontuurlijke inslag. Voor iemand die liever niet de zee in gaat was dit een behoorlijk avontuurlijk moment.

• 03 April 2012 - 12:11

Paul:

Geen slecht woord over de Alto, toch? Ik rij er nu alweer zo'n dikke twee jaar heel tevreden in het rond met mijn S. Alto.
    Ik ben overigens heeeeel benieuwd naar de oplossing voor het gebruikte toiletpapier (in je binnenzak?).
    Avontuurlijk om bij Curacoase temperaturen in zee te gaan??? Nee, dan moet je dat op dit moment in Nederlands kustwater proberen. Dat is pas een avontuur. We hadden afgelopen nacht nachtvorst (overdag was 'ie weer weg).
    Maar alle gekheid op een stokje, het klinkt allemaal geweldig, vermaak je.

• 03 April 2012 - 12:23

Mama En Papa:

Geweldig dat jullie het naar de zin hebben en als we elkaar weerzien krijgen we grote verhalen.
    liefs mama

• 03 April 2012 - 12:49

Petra:

Wat een mooi verhaal, en dan het struisvogel farm verhaal ik denk dat je het mee naar huis in je rugzak moet nemen, zo blijft het eiland schoon!!!
    Heel benieuwd hoe dit verhaal eindigt.En wat Jenny en de zee betreft waar 50 jaar voor worden al niet goed is ze is aardig wat grenzen aan het verleggen volgens mij hahaha.
    Nog hele fijne dagen en wij kijken uit naar het volgende verhaal.