De laatste dagen - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg René

10 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Oceanside

En dan breken de laatste dagen in Amerika aan.

Na een druk weekeinde besloten we vandaag naar San Diego te gaan. Oceanside ligt op een uur rijden van Sea World dan moet je daar gewoon naar toe. Volgens onze Amerikaanse "logeerouders" zou het niet zo druk zijn op maandag.

Gelukkig bleek het op de weg inderdaad niet druk te zijn, we zijn na de spits vertrokken. Maar ja er zijn meer mensen die dan denken zo'n attractie te gaan bezoeken. Ach, geduld is inmiddels gewoon geworden.

Waar begin je dan in zo'n park, eerst maar eens even rondlopen. We bleken te laat voor de eerste zeeleeuwen show te zijn, het stadion zat vol (!). Dan maar koffie en een plan de campagne maken.

We besluiten eerst naar de show van Shamu te gaan – Shamu is de gezamenlijke naam voor vijf Orca's - en op tijd in de rij te gaan staan. Tenslotte moesten we in Disney een uur in de rij staan om een ritje van 3 minuten te maken. Hier kon je zitten en de show duurt tenminste 25 minuten.

Exact op tijd begint de show en hij was prachtig. Die grote beesten die op commando de eerte 16 rijen van het publiek nat maken :). Wij zaten gelukkig droog en konden blijven genieten.

Na de show duurde het even voordat iedereen het stadion weer had verlaten. Even tijd om iets te eten en door te lopen naar de volgende show. Natuurlijk die van de dolfijnen; deze konden we niet overslaan. Na even in de rij te hebben gestaan, konden we het stadion in en moesten we weer wachten, lekker met die brandende zon boven op je hoofd.

De show was prachtig een combinatie van dolfijnen, vogels, schoonspringers en acrobaten. Ik heb op het puntje van mijn bank gezeten. Ook René en Sanne hebben hetzelfde ervaren.

Nog even wat door het park gedwaald en daarna Sea World verlaten om een ritje te maken naar down town San Diego. Bleek minder moeilijk dan verwacht en de auto geparkeerd in de parkeergarage van een grote mall. Hier heeft Sanne haar laatste geld uitgegeven en zij komt dan ook alleen maar terug met KLEDING. We hebben al gedreigd een aanhanger aan het vliegtuig te laten maken alleen voor haar bagage.

Tja en dan moet je ook nog iets eten aan het eind van de dag. Gelukkig beschikt ook San Diego over een soort van stranddorpje, de old village. Daar hebben we, na wat rondgelopen te hebben, bij één van de tentjes wat seafood gekocht en aan een tafeltje lekker opgepeuzeld. Inmiddels was het donker geworden en hebben we de terugreis naar Oceanside gestart.

Moe maar voldaan zijn we weer bij onze "logeerouders" aangekomen.