Op stap met een paar Amerikaanse gasten. - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu Op stap met een paar Amerikaanse gasten. - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

Op stap met een paar Amerikaanse gasten.

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg René

08 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Oceanside

Dat is natuurlijk niet zomaar iets. Je spreekt zelf nauwelijks Engels, tenminste dat denk je, en je moet het steeds aanhoren, kan niks aan je ouders vragen want ja die gaan natuurlijk niet mee surfen.

Vroeg op, ik was om 6 uur wakker met pijn in mijn buik, want ja het is best wel een beetje eng. Dan maar onder de douche. Want ja ik heb mijn eigen badkamer hier met douche, bad en wc erin! Bevalt me eigenlijk prima.

Toen begon het avontuur om kwart voor 9 vanochtend. We reden met de Mercedes cabrio uit Oceanside en gingen op weg naar het huis van Max. Dat is een jongen van 17. Kom je daar aan en zijn er allemaal vreemde mensen. Blijkt het dat je gaat surfen geen bikini bij je hebt en geen handdoek mee, toch wel een beetje eng. Dan krijg je zomaar van een heel aardig vreemd meisje een badpak en wat pakt ze nog meer uit haar auto, een zak kleding! haha of ik nog niet genoeg had voor in mijn tas. Nou ja maakt niet uit.

Op weg naar het strand werd ik ondervraagd zo van '' why did you come to Amercia?'' Ja wat moet je dan zeggen gewoon vakantie, om mijn vader z'n oude baas weer te zien. Dan zeg je maar '' I'm on vacation with my parents and we traveled with an RV camper. In three weeks we rode 2000 miles”. Tja vreemde gezichten als je zegt dat je er al drie weken bent en nog niet weg bent. Want hier hebben ze maar twee weken vakantie. Maar ja dat ter zijde.

Het surfen ging beginnen, de waves waren zó hoog. Ik vond het zó eng en het was zo'n grote stap voor mij. Het enige wat ik aan het begin zei was '' Max I'm scared it's too hard for me, not too far.'' Maar gelukkig stond ik toch op de surfplank op een enorm hoge golf. En als het dan vijf keer goed gaat moet het ook een keer fout gaan, dus de laatste keer sloeg ik om in de golf en heb ik een liter zout naar binnen gekregen. Maar ja dat hoort erbij.

Een bezoekje brengen aan de US surf open kan niet missen als je er toch bent. Dus gingen we daar maar even rond kijken. Overal was free stuff en wat Amerikanen heel leuk vinden is free stuff. Dus ik kwam thuis met heel veel surfspullen. Alle kraampjes gehad alle surfers gehad, dan gaan we nog maar even surfen maar dan op een andere plek. Gelukkig dat het zo makkelijk is om hier je auto te pakken en zo'n 45 minuten te rijden met je vrienden als je 17 bent en in Amerika woont. Toch was het echt awesome! De golven waren niet al te hoog bij de second place maar wel echt gaaf. Iedere keer stond ik, lopen op mijn board, sturen met mijn board. En het leukste was nog, ik had een roze surfplank van Roxy! Zo gaaf!

En je dan als je thuiskomt mag je nog even met Ken op de Harley. Mijn dag kon niet meer stuk!

Hugs and kisses, Sanne

  • 09 Augustus 2010 - 06:31

    Nienke:

    Waauuwwwww Zus, wat gaaf dat je het echt helemaal in je eentje gedaan hebt! ben heel erg trots op jou! je engelse examen gaat nu helemaal lukken :) Echt super gaaf van je!!! ben echt heel benieuwd naar al je spullen.
    Wat een vet mooi huis hebben ken en pixie. en hun vorige huis was ook al zo ontzettend mooi!
    doe ze maar de groetjes van mij!
    tot over een paar dagen! Xx nien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 03 April 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 120770

Voorgaande reizen:

16 Juli 2019 - 08 Augustus 2019

Canada - 15 daagse rondreis vanuit Vancouver

20 Maart 2017 - 29 Maart 2017

USA - Epic bike experience with Jasper

22 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Zuid-Oost Amerika - 2015

31 Maart 2012 - 08 April 2012

Curacao 50 plus reis

23 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Weer samen op vakantie zonder kinderen

19 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Camperreis Verenigde Staten 2010

Landen bezocht: