Down Town Los Angeles in een camper - Reisverslag uit Malibu Beach, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu Down Town Los Angeles in een camper - Reisverslag uit Malibu Beach, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

Down Town Los Angeles in een camper

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

05 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Malibu Beach

Vandaag is het de laatste dag die we in de camper doorbrengen. Madelon en Sanne hadden nog een droomwens en dat was om door Beverly Hills en Hollywood te rijden en te lopen. Eigenlijk wilde Madelon ook Down Town Los Angeles nog bekijken, maar met een camper als vervoermiddel is dat nauwelijks te doen.

Via Sunset Boulevard, die uitkomt op de Pacific Coast Highway in een uur, kronkelend over een bergweg, naar Beverly Hills gereden en ons nog maar eens vergaapt aan de huizen van de rich and famous. Wat een buitensporige weelde is daar aan de kant van de weg uitgestald.

Op de kaart hadden we ergens een shopping centre zien staan en in de veronderstelling dat we dan een shopping mall zouden tegenkomen hebben we een uur vruchteloos rondjes gereden.

Dan maar door naar Hollywood boulevard. Eh, makkelijker gezegd dan gedaan. Het was eerder Hollywood boelgevaar. Stel je voor, Amsterdam in het spitsuur en dan twee keer zo erg. En daar moest ik met de camper doorheen manoeuvreren op zoek naar een parkeerplaats. En de benzinemeter kroop langzaam naar de E en dat is dan de E van Eikel als je niet op tijd een benzinestation vindt.

Na een aantal bochten was daar een Chevron station. De E van Echte opluchting. Meteen maar even gevraagd of men een parkeerplaats wist voor een camper. Wat schetste mijn verbazing toen de benzinestationbaas aanbood om de camper op zijn grondgebied te parkeren. Helemaal gratis!? Dus niet. Hij vroeg 20 dollar. Genaaid!
Maar ja, omdat we Hollywood wilden zien heb ik maar ingestemd met deze woekerprijs.

Drie uur later en vele kledingstukken rijker zijn we weer teruggereden door downtown Los Angeles. Gewoon rustig blijven en net doen alsof je groter bent dan de rest. Waarom er dan zoveel mensen vriendelijk naar mij toeterden begrijp ik nu nog niet helemaal.

Vanavond ons voorlopig laatste avondmaal genuttigd in een klein seafood restaurantje vlak naast de camping.

En dan... inpakken en wegwezen. De huurauto ophalen, camper wegbrengen, Madelon naar het vliegveld brengen en dan naar Oceanside.

Tot morgen.

• 06 Augustus 2010 - 11:04

Marianne:

een hele belevenis zo te lezen, hopelijk waren de dames ook tevreden gesteld, je moet er wel wat voor over hebben!
    Hierbij wil ik jullie Klasens nog een prettige voortzetting van de vakantie wensen en hartelijk bedanken voor de goede zorgen voor onze dochter die dankzij jullie een onvergetelijke vakantie heeft gehad.
    Tot straks weer in Nederland