The road runner strikes again - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu The road runner strikes again - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van René Klasen - WaarBenJij.nu

The road runner strikes again

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

30 Juli 2010 | Verenigde Staten, Needles

Bij een campervakantie is de reis de vakantie. Daarmee wil ik zeggen dat we veel onderweg zijn en onderweg dingen zien en doen.

Vandaag hebben we na een traaaage start de natte en bewolkte camping in Williams achter ons gelaten. De trage start had te maken met het feit dat we geen van allen makkelijk uit ons bed konden komen.
Het maakt allemaal niet uit, want de volgende camping is gereserveerd en we kunnen daar elk moment van de dag/nacht arriveren.

Jenny wilde graag een stuk Route 66 rijden en onderweg een paar 'authentieke' stadjes langs de route aandoen. Dat is er uiteindelijk maar één geworden, namelijk Seligman. Wel een aandoenlijk stukje Amerika, waar men alle moeite heeft gedaan om de jaren '50 en '60 van de vorige eeuw vast te houden. We hebben als echte toeristen door het stadje gezworven en onderweg nog wat memorabilia gekocht.

Daarna voerde de rit naar Kingman. En wat is het eerste dat je ziet als je Kingman binnenrijdt...? een winkelcentrum natuurlijk, met een K-mart. De jonge meiden hadden nog nooit een K-mart gezien en daar moesten we dus naar binnen. Voor degenen die ook niet weten wat de K-mart is, een warenhuis in de overtreffende trap, met prijzen waar je spontaan heel vrolijk van wordt.

Het vervolg laat zich raden: shoppen. En weer gingen we terug naar de camper met een aantal tassen vol hoedjes, bikini's, en schoenen. Gekscherend hebben we Madelon voorgesteld om een extra tas voor haar te kopen.

Vandaag reden we weer door fikse onweersbuien heen, maar toen we de Californische grens gepasseerd waren klaarde de hemel lichtblauw met een paar witte wolkjes en zaten we weer in het woestijnklimaat van de Mohave woestijn, met temperaturen tussen de 35 en 40 graden.

De titel van dit verhaaltje slaat natuurlijk op mij, de roadrunner, want ik heb al heel wat mijlen achter mijn wielen verbrand. Het slaat ook op de roadrunners, de echte, die ons op de camping in Needles welkom heetten. We nemen ze mee op de foto en de video om de thuisblijvers ook mee te laten genieten. Wel snel kijken hoor, want ze zijn zo weg.

Tot morgen.

• 31 Juli 2010 - 09:30

Bart:

Even Seligman op internet bekeken. Inderdaad volop nostalgie met cadillacs en dodges en andere dinosauriers. We could nearly recognise Reagan with his Nancy.
    Wel nieuwsgierig naar die roadrunners.
    Prachtige foto's van de rotsen. Lijkt wel National Geographics.
    Groeten en veel plezier verder.
    Marianne en Bart